tursomentokig

Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av Helena Lundbäck - 10 oktober 2013 20:40

Förr var jag aldrig hypokondrisk. Men nu är jag på min vakt. Det är konstigt det där med "att känna efter". När är en uppblåst känsla i magen något man ska oroa sig för och när är det något man ska strunta i och bara försöka lugna sig och sluta stressa? Har man en gång haft sjukdom i magen, blir varenda liten känning av illamående, uppblåsthet eller värk en signal till hjärnan om att nu är det fara på gång igen.

Men man kan ju inte gå och känna efter ständigt. Och å andra sidan vet vi ju hur det kan gå när man negligerar sina symtom.

Just nu vill jag i alla fall tro att just min uppblåsta mage är en reaktion på att jag vilat för lite och stressat för mycket. Ska försöka njuta istället och ha en trevlig helg med min man och några kära i Stockholm. I morgon efter jobbet blir det tåg till en helg med hotell och lördagkväll med Gardell!

Det ska väl göra susen!

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards