tursomentokig

Direktlänk till inlägg 9 juli 2017

Jag passar på när orken finns!

Av Helena Lundbäck - 9 juli 2017 20:27

   

Jag känner mig så himla glad att jag har krafterna åter. Och att jag är närapå smärtfri! Det är som ett trolleri. När jag är full av smärta blir livet så litet på något sätt, men när smärtan försvinner får jag så mycket gjort och känner mig så fri. Och tacksam! Tänk att medicinerna och vården kan hjälpa mig så! Jag som trott att det varit slut så många gånger, men i stället får jag leva vidare ...


Och så är det sommar! Det är så vackert och vi bor mitt i paradiset. Då kan det nästan inte bli bättre. Igår har vi haft grannar på besök - de grannar som var hemma - och vi bjöd på trädgårdsfika. Jag hade ju bakat så mycket så det var bra att kunna dela med sig. Och på kvällen hade vi våra vänner på middag.

Idag kom dessutom min bror och gladde oss och vi hade så trevligt. Det är så mysigt när vi får ses.


Till veckan ska det hända en hel del. Dels får vi besök av kära vänner som har fått flera barn. Dels ska vi få ett stort paket levererat till vår trädgård - ett lusthus i bitar! Det ska lastas av med hjälp av några grannar som har traktor och möjlighet att ta emot det när det kommer på lastbil. Ytterligare en vecka fram ska en snickare hjälpa oss att bygga upp lusthuset på den plats där Peter grävt en rundel och förberett. Det är mycket att förbereda - vi ska välja färger för både invändig och utvändig målning och vi ska beställa plattor att lägga i gräset fram till dörren. Söka tillstånd för att elda i en kamin som vi tänkt sätta in i lusthuset och lite annat smått och gott. Kul är det i alla fall. Det ska bli så mysigt att sedan kunna sitta i det lusthuset i värmen feån kaminen och titta ut genom alla fönster. Tänk tidigare vågade jag inte ens tänka tanken att jag skulle leva tills den dag det var f'ärdigt. Men nu när jag känner mig så "frisk" så är det annorlunda.  


Vi ska också få besök av alla våra barn de närmaste veckorna. Härligt med Smålandsfamiljen och Vängefamiljen och Berlinfamiljen och Kalmarkillen och Uppsalagänget ... Sedan kommer svåger och svägerska. Och vi ser också fram emot en liten fest som vi planerear.


Det är lika bra att ta allt på en gång. Jag passar på när orken finns! Det är ju underbart!

(Klicka på bilderna så syns de tydligare!)

       



 
 
Ingen bild

Ullis

10 juli 2017 07:39

Härligt att du har fått fin hjälp från din vårdgivare och att energin återkommit.

Helena Lundbäck

10 juli 2017 09:21

Ja det är det!

 
Ingen bild

Yvonne

11 juli 2017 10:37

Lycka till med allt du har framför dej i sommar och jag hoppas verkligen
att du får njuta länge nu när du mår så bra !
Kramkram!

Helena Lundbäck

11 juli 2017 11:41

Tack Yvonne!

 
Ingen bild

Åsa

11 juli 2017 14:17

Vad roligt att titta in o läsa att du har det så mycket bättre!! Ha det riktigt fint i sommar nu. Kram.

Helena Lundbäck

13 juli 2017 12:36

Tack

 
Ingen bild

Anneli

11 juli 2017 20:40

Jag läser detta inlägg samtidigt som jag ser på hyllning till Björn Skifs på Allsång på Skansen. Glädjetårdrypande är det. Så skönt! Njut av "flowet"!

Helena Lundbäck

13 juli 2017 12:36

Tack

 
Ingen bild

Marie Af

15 juli 2017 19:43

Sååå fantastiskt underbart att läsa om allt ljuvligt som sker hos och med dig Helena💗 Önskar dig och dina nära och kära allt gott och en underbar fortsättning på sommaren🌞 Lycka till med lusthusbygget!!! Kramar Marie

Helena Lundbäck

15 juli 2017 20:12

Tack snälla du!

 
Malin

Malin

21 juli 2017 00:04

Åh, jag blir så glad av att läsa det här. Att det kan komma många riktigt bra dagar, trots att man har haft det tufft en längre tid. När man har ont är ju liksom smärtan allt som existerar och ingenting annat kan "tränga igenom". Du ger mig lite hopp om framtiden, kära Helena! Och jag håller tummarna för att du får många, många bra dagar här framöver.

Varm kram!

http://https://inteytterliggareenbloggomcancer.wordpress.com

Helena Lundbäck

21 juli 2017 23:04

Det finns alltid anledning att vara hoppfull. Jag har tänkt att det varit "kört" så många gånger men så visar det sig att det finns extra krafter när man behöver dem. / Helena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards