tursomentokig

Direktlänk till inlägg 31 maj 2017

God morgon!

Av Helena Lundbäck - 31 maj 2017 10:46

Valles "regnkappa" hänger på tork. Solen värmer genom tunna vita moln, det blåser en svag vind som för med sig en ren doft av sommar och kanske hav. Som ett minne från barndomen. Fåglarna har konsert för mig och jag sitter i min vilstol med en kopp kaffe. Valle ligger i gräset, i solen vid mina fötter. Han ger ifrån sig små bullriga ljud av förnöjsamhet. När det blir för varmt byter han plats och lägger sig i skuggan.
Jag tänker att det är gott att leva.


 
 
Ingen bild

Nenne

2 juni 2017 08:44

Du kanske skulle pröva medicinsk canabis. Det är ju tillåtet nu och har hjälpt många med kroniska smärtor.

Helena Lundbäck

2 juni 2017 20:20

Jag visste inte att det var tillåtet.

 
Ingen bild

Maggan

4 juni 2017 14:07

Hej Helena....så oerhört vackert du beskriver ett fint ögonblick i livet. Att minnas tillbaka när det är sämre dagar. Blunda och framkalla ögonblicken framför sig, tankens kraft. Det märks att du är en duktig skribent som beskriver precis hur det kan vara. Inte minst märks det i din bok som jag läser med glädje. Vilken gåva att kunna uttrycka sig så. Det jag beundrar hos dig (har sagt det förut) är att du sätter fingret på både det vackra och ljusa men även svärtan, mörkret. Precis som livet själv är. Tack för vi får ta del av detta.
Jag har också tänkt tanken på medicinsk cannabis sedan det blivit vetenskapligt godkänt för en tid sedan, efter att en som odlat cannabis själv för att det var det enda som hjälpte mot de kroniska smärtorna. I flera andra länder är det godkänt för just medicinskt bruk och mot smärtor. Så om jag skulle få olidliga smärtor så skulle jag be om det. Det är säkert inget som skrivs ut lättvindligt men när det är befogat så är det värt att testa. Det är kanske fortfarande kontroversiellt för vi är ovana vid det då det narkotikaklassas, men så bra att de godkänt det, känns som ett litet steg närmare. Önskar dig fler fina stunder med solen och ljummen vind mot ansiktet. Än är det varmt och behagligt väder här men regn (efterlängtat) väntas frampå kvällen...Sommarkram från Maggan

Helena Lundbäck

4 juni 2017 21:24

Tack! Kram

 
Ingen bild

m

5 juni 2017 18:15

hej önskar dig all lycka, tappa aldrig hoppet! mirakel kan definitivt ske. hoppas du mår bättre idag fina Helena!
Kram <3

Helena Lundbäck

6 juni 2017 00:00

Tack snälla! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards