tursomentokig

Direktlänk till inlägg 31 december 2016

Nyårsafton i sängen

Av Helena Lundbäck - 31 december 2016 14:12

Sista dagen på 2016. Jag har haft diarréer gång på gång hela natten. Och på morgonen kräktes jag igen. Ett par gånger.

Peter ringde efter teamet och en sköterska kom hit med underlägg, blöjbyxor, salva och dropp. Nu är droppet inkopplat och ska stå på till ikväll då en annan sköterska kommer och kopplar bort det.

Jag har också fått smärtlindring med spruta. Det känns lite bättre, men värken mol (eller heter det molar) svagt i bröstet.

Eventuellt är det nu dags att byta piller mot plåster. Sköterskan skulle kolla om jag kan få morfinplåster i stället. Det vore ju bra, särskilt när jag kräks.

All denna vård för mig! Det känns "lyxigt" och det känns samtidigt oroligt att jag behöver den.

Men jag vill säga något mer. Jag är glad att jag har fått ännu ett år. Att jag fick vara med hela året 2016. Tack för det! Nu önskar jag er alla som läser här ett fint år 2017.

Kram och GOTT NYTT ÅR !

 
 
Ingen bild

Sirpa

31 december 2016 14:57

NyårsKram till Dig från mig 🎉

Helena Lundbäck

31 december 2016 22:53

Tack! Kram!

 
Britta Nylander

Britta Nylander

31 december 2016 22:06

Kära Helena, jag blir så ledsen när du inte mår bra. Jag önskar av hela mitt hjärta att du snart får må bättre. Kan det vara vinterkräksjuka? Skönt att Sjukvårdsteamet hjälper dig med smärtlindring, de är änglar. Jag hoppas att 2017 blir ett bra år för både dig och mig så vi kan ses och få våra trevliga pratstunder. Många varma kramar till dig från mig❤❤❤Britta

http://Tur som en tokig

Helena Lundbäck

31 december 2016 22:51

Tack Britta!
Ja hoppas att vi kan träffas snart och att vi båda får må bra!
Kram och Gott nytt år!

 
Ingen bild

Åsa

1 januari 2017 11:38

Hoppas du mår bättre idag och att du får ett fint 2017. Kram från mig.

Helena Lundbäck

1 januari 2017 16:06

Tack! Kram!

 
Ingen bild

Maggan

1 januari 2017 16:00

Tack detsamma finaste du och Tack för du delar med dig
Kram från Maggan

Helena Lundbäck

1 januari 2017 16:05

Kram

 
Ingen bild

Susanne

2 januari 2017 02:06

Här blev aftonen inställd p.g.a vinterkräksjuka... Hoppas det var samma som du hade, ja hoppas låter ju inte klokt, men i rådande situation, ja du förstår. Megakramar och god fortsättning till dig <3

Helena Lundbäck

2 januari 2017 10:48

Tråkigt för er! Ja vinterkräksjukan går ju. Jag vet inte om det var den jag hade. Det kan ju också vara en fördröjd reaktion på behandlingen eller något annat som är fel inuti mig. Cancern finns ju lite varstans i min kropp och kan ställa till det. Svårt att säga. God fortsättning!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards