tursomentokig

Direktlänk till inlägg 17 september 2016

Septembersol

Av Helena Lundbäck - 17 september 2016 23:00

Jag har haft härliga dagar i Kalmar och på Öland. Det har varit så skönt att kunna åka iväg och träffa Peters familj. Nu börjar snart en ny vecka och jag är stärkt av god mat, sol, lek prat och skratt.

 
 
Ingen bild

Maggan

19 september 2016 21:49

Härligt Helena...vad skönt att hämta kraft och energi från Öland. Och vilken brittsommar vi haft nu i september. Jag har njutit varje dag.
Hoppas du får det fortsatt bra och kan ta tillvara på dagarna
Kram från Maggan

 
Ingen bild

Radde

22 september 2016 15:56

Hej Helena! Det stämmer det du skriver att man uppskattar varje dag som man får uppleva, och gläds åt vardagliga saker på helt annorlunda sätt än innan "beskedet". Själv tillhör jag nog de sista som opererades av Haile på Akademiska, vinter 2012, tack vare min underbare kirurg på S:t Görans sjukhus som remitterade mig till "försöksbehandlingen/operation" (som det ansågs då vara)i Uppsala. Det har nu gått över fyra år och man tänker fortfarande på de dåliga odsen vid varje kontroll. Under de åren hade man både hunnit begrava några nära vänner (i 40-årsåldern) p.g.a bröst/lung/hjärncancer men även upplevt underbart glädje vid min dotters födsel och första barnets uppväxt. Detta är livet och det är ingen som hade lovat- eller garanterat längden, mycket är lotteri eller vad nu andra kan tänkas sätta för namn på det. Jag tror dock inte att vår resa slutar med vårt bortgång från denna värld utan att den fortsätter på ett annat och den tanken lugnar ångesten. Det sista jag hört om Haile är att han jobbar som kirurg (ej med Sugarbaker metoden) på Åland.
Håll hoppet uppe med ditt återfall!

Helena Lundbäck

22 september 2016 17:13

Tack! Jag håller hoppet levande. All tid jag får är bonus och den gläds jag åt. Det verkar som om det gått bra för dig om jag tolkar det du skriver rätt. Härligt att du fick din operation. Lycka till med liv och hälsa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards