tursomentokig

Direktlänk till inlägg 10 juli 2016

Eländig

Av Helena Lundbäck - 10 juli 2016 10:56

Skakig. Det är så jag känner mig efter två dygns konstant illamående. All tid som jag inte varit vaken av illamåendet har jag sovit, helt däckad. Cellgifterna tar hårt på mig, trots all kortison som ska hjälpa mig. Detta är den andra av sommarens behandlingar. Jag undrar hur många jag ska orka med.

 
 
Ingen bild

Inger

10 juli 2016 17:39

Så svårt för dig... Viljan till liv, till att vara med...och så detta lidande. Mitt hjärta blöder för dig❤️

Helena Lundbäck

10 juli 2016 19:08

Kram

 
Ingen bild

Maggan

11 juli 2016 11:12

Hej Helena...När man mår som sämst är det svårt att se att det kommer bättre dagar. För det gör det även om cellgifterna sliter. Ditt förra inlägg var så glädjande och se framför dig att du kommer att få uppleva samma känsla igen. Jag preparerade mig efter cellgifterna med bl.a Mivitotal (vitaminer) för att få bättre immunförsvar. Jag vet inte om det hjälpte men inbillar mig det. Och D-vitamin blev jag rekommenderad och jag följde råden och mådde skapligt. Men man kan aldrig jämföra, den ene känner så och den andre så. Hoppas det börjar vända snart. Vi har regnigt och mulet och mörkt på kvällarna så man får tända lampor. Känns som om sommaren är på väg bort men vet att det kan vara underbara dagar augusti, september ända in i oktober. Och jag älskar hösten också. Kram från Maggan

Helena Lundbäck

12 juli 2016 08:02

Tack Maggan. Ja än är sommaren inte slut och visst kommer det bättre dagar.

 
Ingen bild

Dominique

11 juli 2016 18:58

Hej Helena!
Försök att inte tänka på hur många behandlingar du kommer att orka med. Försök att Fokusera på den här nu istället. Du mår bara ännu sämre om du tänker så. Förstår att det är jättejobbigt för dig att må så här dåligt och jag lider verkligen med dig att du ska behöva gå igenom detta. Trots det har du en sådan underbar förmåga att "bita ihop" och komma igen. Nästa gång kanske dom har kommit på en behandling som inte ger så mycket biverkningar. Det går ju hela tiden framåt i forskningen. Försök att tänka så istället så du inte går ner i hopplösa tankar. Jag unnar dig verkligen att du ska få må så bra som möjligt.
Kramar

Helena Lundbäck

12 juli 2016 08:04

Tack för tröstande ord. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards