tursomentokig

Direktlänk till inlägg 20 april 2016

Bättre igen!

Av Helena Lundbäck - 20 april 2016 22:14

Häromdagen ringde en fin vän som är "trogen", oavsett vad som sker. Hon hör av sig ofta och vi kan alltid berätta hur det är och tar oss tid att lyssna på varandra. Det betyder mycket för mig nu när jag har varit så skör. Det är gott med de där nära vännerna. Vi finns för varandra. Idag pratade jag med en annan kär vän. Vi planerade lite inför sommaren. Jag vet inte om det kommer att hålla, om jag är tillräckligt frisk då, men det var skönt att drömma lite. Och hoppas på att det ska fungera.

Och jag har glatt mig med musik! Äntligen, efter många dagar med enorm trötthet, missmod och tårar kunde jag idag känna lätthet och glädje. Så skönt! Med rätt musik i högtalaren är det som om kropp och själ också hoppar in i rätt spår. Jag ler och börjar dansa (i sittande ställning eller försiktigt i stående - på mina stela fötter) och allt blir lättare en stund. Idag var det Eva Dahlgren som hjälpte mig att må bättre.

Solen sken mest hela dagen, men det blåste kallt när vi var ute, Valle och jag. Jag kämpar på och går med mina ömmande fötter. (Lederna värker och fotsulorna svider. Jag tror att det är
ett resultat av cellgiftsbehandlingarna.) Men jag får nöja mig med kortare promenader. Valle behöver egentligen längre turer, men det kan inte hjälpas. Tur att han får de långa promenaderna på mornarna i alla fall, då husse är ute med honom.

Det blev en bra dag idag, den bästa på länge. Så skönt att jag orkade hålla mig vaken en hel dag! Och så roligt att jag kunde måla igen.

Tack för att det blev en så bra dag idag!

 
 
Ingen bild

lena

21 april 2016 01:03

Hej,
och TROR att du blir bättre och bättre!
Hälsningar.
Lena

Helena Lundbäck

21 april 2016 06:36

Tack Lena!

 
Ingen bild

Maggan

21 april 2016 12:02

Hej Helena. Vad glad jag blir...om så bara för en dag orken är tillbaka, jag tror det vänder nu och hoppas på det. När jag fått cellgifter så hade jag också samma "nervproblem" i fötterna som du....blev rekommenderad Velloflex magnetsula som inlägg i skorna (hade läst om en kvinna som fått stora problem med sina fötter efter cellgift och blivit hjälpt) Jag fick också ett annat jättebra tips, att morgon och kväll smörja fötterna med MSM Aloe Vera från Forever Living,(det ska vara just den) bra för nerv och ledsmärtor för den verkar inåt. Funkade också för mig, det blev bättre och bättre allt eftersom. Du hittar detta på nätet.Tänkte bara om du ville testa. Ett tips i alla välmening....Hoppas du kan fortsätta måla och må bättre. Kram Maggan

Helena Lundbäck

21 april 2016 12:25

Tack för tips Maggan!

 
Ingen bild

Britt - Marie

21 april 2016 20:33

Så underbart att du känner lite glädje och hopp. Riktiga vänner är det bästa man har och är värdefulla, dom man kan prata om allt och ingenting med. Musiken är alltid en källa till glädje och peppar upp mig när jag är nere. En av mina favoriter är Eva Dahlgren den fick jag av min son och när jag har en sorg dag och tänker på honom då spelar jag den. Du med ditt stora mod stärker mig att inte klaga för mycket. Du är så duktig på att måla så man blir avundsjuk, kan inte ens rita streckgubbar. Njut av våren kram

Helena Lundbäck

21 april 2016 22:36

Så fint sagt. Men jag tror inte på det där med streckgubbarna ...
Jag trodde också att jag inte kunde måla, men så fick jag massor av akvarellfärger, penslar, akvarellblock och pastellkritor och plötsligt vågade jag börja. Och då blev det så kul! Nu är papperen slut, men jag har beställt fler block, så jag väntar på leverans med posten ...
Kram! Och hoppas att du också får njuta!

 
Ingen bild

Carolina

23 april 2016 11:45

Hej,
Fick också nervprobö
Lem efter cyton. Allt kom igång och känningarna minskade när jag började med balansövningar h tex balansplatta. Det kittlade och kändes speciellt när jag gjorde de ovana övningarna men så småningom började känslen att normailseras. Om det är något som hjälptes av balansövningarn eller omdet hade hänt ändå vet jag inte. Det ska enligt uppgift inte gå att träna tillbaka nervkontakterna. Har inga nervkänningar idag. Och det blev nättre i samband med övningarna. Så man kan tolka det som man vill...

Helena Lundbäck

23 april 2016 15:33

Skönt att det blev bättre så småningom!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards