tursomentokig

Direktlänk till inlägg 10 april 2016

Solig sömnig söndag

Av Helena Lundbäck - 10 april 2016 14:49

 


Idag är det äntligen soligt. Som vanligt påverkas jag positivt av solen. Allt blir lättare, bekymren minskar och glädjen ökar. Jag har gått en kort runda med Valle i kanten av en åker och så småningom ut på grusvägen. Valle fick springa lös och sträcka ut. Han behöver röra sig och jag kan inte springa med honom, så då gör jag så här. Mina fötter värker mycket. Jag ska ta kontakt med sjukgymnasten till veckan igen, tror jag. 


igår hittade jag blåsippor. Hela skogen är blå. De är verkligen sagolikt vackra. Jag försökte måla av dem, men det var svårt att få den skira känslan i bilden. Jag får försöka igen senare Och så pryder jag detta inlägg med ett foto istället.


Fortfarande somnar jag så fort jag sätter mig i soffan. Trötthet och värk i fötterna verkar vara biverkningarna av alla mediciner jag fått. Undrar hur länge jag ska dras med det.


Önskar alla en fin söndag eftermiddag och kväll! Jag har just druckit kaffe och ska ta mig en tupplur igen.


 
 
Ingen bild

Annika

11 april 2016 19:21

Ja, så skönt att solen är tillbaka och med lite varmare väder. Vet hur det är med ömma fötter, vikten av att ha en riktigt bra sko är att rekommendera. Förra året fann jag en bra joggingsko, bred stabil sula och bra stötdämpning. Den heter Saucony Stabil, fann den i någon sportbutik. Men joggar gör jag inte, har den att gå i.

Och blåsippan som ute i backarna står är fridlyst i vissa län, bara som en liten upplysning. Att ta upp den med rot, kan innebära böter om man blir tagen på bar gärning.

Ha en fin kväll!

Helena Lundbäck

12 april 2016 00:07

Bra skor är viktigt! Jag köper och använder bara sköna och stadiga skor numera. (Det är viktigare än att de ska vara snygga.)
Och självklart ska vi inte gräva upp fridlysta växter eller plocka för att sälja. Men att plocka en bukett blåsippor och sätta på köksbordet, det får man i Uppland i alla fall. (http://www.lansstyrelsen.se/uppsala/Sv/djur-och-natur/hotade-vaxter-och-djur/fridlysning/fridlysta-vaxter/Pages/default.aspx)
Annars är de ju förstås vackrast i naturen ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards