tursomentokig

Direktlänk till inlägg 19 februari 2016

Helg med gott humör

Av Helena Lundbäck - 19 februari 2016 09:14

Redan fredag! Veckorna rusar fram. Nu är det helg igen och vi har planerat in roligheter. Jag är trött och sliten, men ska försöka skapa jämvikt i energierna. Att göra roliga saker tillsammans med kära vänner, ger glädje och glädjen fyller på orken. Men bara till en gräns. Mellan varven måste jag vila om orken ska räcka.

Idag börjar jag med att lämna blodprover som ska vara underlag för läkaren i början på nästa vecka. Jag ska på läkarbesök på måndag och startar nästa behandling på tisdag om värdena ser bra ut.

Men innan nästa behandling ska jag hinna med lite trevligheter. Vi tar först katt och hund med oss till veterinären på eftermiddagen och sedan blir det middag på en restaurang med persisk mat tillsammans med en kompis i stan. Jag tror att det blir roligt och gott! Efter middagen går vi till Uppsala Stadsteater och ser genrepet på "Att göra en Tartuffe".

Så fortsätter helgen. Imorgon åker vi med ett barnbarn till Stockholm och ser Ronja Rövardotter på Stockholms Stadsteater. Det blir verkligen en spännande upplevelse. Barnbarnet följer därefter med oss hem och äter middag, ser på tv ("mello") och sover över. På söndagen sedan firar vi min födelsedag och vi blir ett stort gäng (familjen) som ska käka semlor och annat gott. Jag tror att jag kommer att vara på riktigt gott humör hela helgen!

Trevlig helg och gott humör önskar jag också dig som läser!
Snart är det vår!

 
 
Ingen bild

Bengt

19 februari 2016 09:26

Önskar dig också en trevlig helig,som får dig att må bättre och glömma sjukdomen en stund,det är alltid łika trevligt att läsa din blogg,du ger så mycket av dig själv,och det hjälper säkert många som läser den däribland mig.
Imorgon skall jag gå på hockey då Rögle tar sig än Skellefteå ha det bra..☺

Helena Lundbäck

19 februari 2016 12:28

Tack för det! Ha då kul på matchen!

 
Ingen bild

Maggan

19 februari 2016 10:37

Finaste du....Önskar dig en underbar Helg och mys med ditt barnbarn...det piggar upp mer än annat. Hoppas din förkylning är på väg tillbaka.
Varm kram Maggan

Helena Lundbäck

19 februari 2016 12:30

Ja tack. Det ska bli då härligt att umgås med barnbarnet.

 
Uppsala stadsteater

Uppsala stadsteater

20 februari 2016 09:46

Hej Helena! Vi önskar dig allt gott inför födelsedagen. Hoppas du hade en kul kväll på gårdagens genrep. Många hälsningar från alla oss på teatern

http://Www.uppsalastadsteater.se

Helena Lundbäck

20 februari 2016 10:46

Tack så mycket! Ja, det var en skrattfest i publiken. Särskilt efter paus när tempot höjdes. Så gulligt av er att skriva till mig! Fortsatt trevlig helg till er alla!

 
Ingen bild

Carina

21 februari 2016 19:33

Hoppas du haft en fin födelsedag. Kram och Grattis från Carina och Torbjörn

Helena Lundbäck

21 februari 2016 21:26

Tack kära ni! Ja det har varit en toppendag. Stor del av familjen har uppvaktat och umgåtts. Mysigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards