tursomentokig

Direktlänk till inlägg 30 april 2015

Väntar och väntar

Av Helena Lundbäck - 30 april 2015 11:33

 

Att vänta är något som jag aldrig vänjer mig vid. I måndags var jag på sjukhuset och röntgade buk och thorax, men jag får inte träffa doktorn och diskutera röntgenresultatet förrän på onsdag nästa vecka.


Detta väntande utan att veta är förfärligt. Lika svårt varje gång.

Jag befarar det värsta - att sjukdomen ska galoppera fram i sin utveckling -  men hoppas på det bästa - att det ska visa sig att jag får fortsätta att leva något så när bra en tid till.


Idag är det Valborg, den sista april. Jag förundras när jag tänker på att jag varit sjuk i cancer i snart fyra år. Jag tänker att det är fantastiskt att jag har fått dessa fyra år! Livet skulle kunnat vara över för länge sedan, om jag inte fått den vård jag fått, om jag inte haft en sån tur. Och så tänker jag att jag skulle vilja få ännu mer tid. För det är ju så härligt att leva!


Glad vår önskar jag er alla!


 
 
Cija

Cija

30 april 2015 12:13

Ja väntan är det värsta :(
Att inte veta vad man har att utgå ifrån.
Håller tummar och tår för att du ska få positiva resultat. Kram

http://cija.bloggplatsen.se

Helena Lundbäck

30 april 2015 16:58

Tack snälla du!

 
Ingen bild

Inger

1 maj 2015 00:22

Jag får så dåligt samvete när jag inte skriver något, det känns som jag snyltar på dig. Jag har själv haft coloncancer för 13 sedan (har säkert skrivit det här tidigare) men frisk nu. Har en muterad gen som även flera av mina barn ärvt,.jJa, ja. Det jag egentligen vill säga är att jag har bestämt mig för att inte följa fler bloggar som handlar om cancer.. Men du berör mig så mycket, jag hänger kvar om än ganska tystlåtet. Kram/inger

Helena Lundbäck

1 maj 2015 15:16

Å så skönt att höra att du blivit frisk! Det känns hoppfullt. Och egentligen är det ju så att de flesta blir friska, vi är bara några få som får domen att det inte går att bota cancern.
Jag tänker ändå att jag är relativt frisk för att vara sjuk, om du förstår hur jag menar. Det är jag glad för så länge det får vara så. Ha det fint i våren Inger! Kram, Helena

 
Kalkstenssommar

Kalkstenssommar

3 maj 2015 14:59

Hej Helena,
Fy fan för denna väntan, tänk att det ska ta sån tid hela tiden. Det är inhumant. På kontinenten har de mycket kortare ledtider på allt inom cancervården. Jag hoppas att när din väntan är över att du får ett bra besked, ett du blir glad över.
Jag vet hur jobbig den där väntan är, både för en själv men även för de anhöriga. Ta hand om er, många kramar L

http://www.kalkstenssommar.blogspot.se

Helena Lundbäck

3 maj 2015 17:28

Tack! Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards