tursomentokig

Alla inlägg den 20 april 2015

Av Helena Lundbäck - 20 april 2015 09:29

 

Vår i luften! Nu är den här, tiden då vi får glädjas åt att varje dag hitta nya små blomknoppar i trädgården och i naturen. En myra, en citronfjäril, en ljusblå fjäril, en fluga, en humla, en nyckelpiga, sippor och vårlökar ... Jag njuter verkligen av allt jag ser och hör när jag går ut.


Igår var det också så varmt att vi kunde dricka kaffe och äta fruktsallad ute. Och jag la mig en stund på rygg och tittade upp i det blå, på vår trätrall intill husgaveln. En sån underbart avkopplande känsla! Lugnet i kropp och själ är guld värt. Men efter att jag varit ute en stund får jag gå in och sova. Energin räcker bara korta stunder i taget.


Idag låg jag och sov på förmiddagen. Jag var illamående och hade huvudvärk. Vilken lycka då att eftermiddagen blev bättre. Jag var ute i trädgården och klippte ner lavendel och oregano och slängde gamla grenar. Skönt att städa undan hösten och välkomna våren. (Klicka på bilderna så syns de tydligare!)

                 



Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards