tursomentokig

Direktlänk till inlägg 31 mars 2015

Hoppas på en fin påsk

Av Helena Lundbäck - 31 mars 2015 23:56

Somnar, ögonen rinner, näsan rinner, händer och fötter svider och jag mår så illa ... Å. Hur trist kan det bli! Både att ha alla dessa biverkningar och att skriva och berätta om dem. Men det blir som en blockering. Svårt att ta sig utanför det uppenbara obehaget. Jag skulle vilja känna ro att tänka intressantare tankar, leta meningar med livet och njuta av glädje. Men ...

Idag har jag i alla fall sorterat bilder på datorn, när jag inte sovit. Gjort urval av alla sparade bilder och markerat vilka jag ska beställa som fotokopior. Det blir många bilder, då jag inte beställt bilder på hela sex år. Så snart blir det roligt i alla fall, när jag ska klistra in alla i nya pärmar. Det känns viktigt att ordna upp allt.

Om jag klarar av det är det meningen att vi ska fira påsk tillsammans med stora delar av familjen. Det brukar vara mycket roligt. Önskar oss alla en trivsam påsk!

Bilden är på mina två äldsta barn för länge, länge sedan när de var små.


 
 
britta

britta

1 april 2015 11:03

Hej Helena!
Hittade din blogg för en tid sedan när jag satt och letade läsvärda bloggar med lite djupare mening än de flesta, och vill bara säga att jag beundrar dig för din inställning till din sjukdom och att du hela tiden försöker hitta det positiva i livet trots din situation. Har fått mig att ännu mer uppskatta det liv jag faktiskt har och känna tacksamhet över varje ny dag med mina nära och kära. Kommer fortsätta följa dig och går in här ibland när jag kommer på mig själv med att gnälla över tex min onda arm eller något som hindrar mig från att göra sånt som är roligt. Din blogg ger "en spark i baken" och påminnelse om hur fort livet kan förändras och att man aldrig ska ta något för givet.

Mvh Britta

http://fixan.bloggproffs.se

Helena Lundbäck

1 april 2015 13:33

Tack så mycket Britta! Roligt om du vill följa mig.

 
Ingen bild

Maggan

1 april 2015 12:30

Jag vill önska dig och din familj en glad påsk och hoppas att biverkningarna gett med sig till dess.Just när man mår som sämst så är det inte så lätt att tänka glada tankar, men det ändrar sig och till påsk hoppas vi det är över, det värsta....Påskkram från Maggan

Helena Lundbäck

1 april 2015 13:34

Ja tack, nu hoppas vi på vändning. Stor påskkram till dig min fina peppande bloggvän!

 
Ingen bild

Katarina

1 april 2015 21:34

Hej:) önskar dig en härlig påsk, att du mår såpass så du kan vara med och fira:) sänder ljus och styrka:)
Mvh Katarina

Helena Lundbäck

2 april 2015 01:11

Tack Katarina!

 
Ingen bild

Sara

2 april 2015 12:47

Hoppas du känner dig bättre snart och att du får en fin påsk med din familj 💖. Kram Sara

Helena Lundbäck

2 april 2015 15:33

Tack Sara! Idag känns det lite bättre. Glad påsk!

 
Ingen bild

Dominique

4 april 2015 09:36

Hej Helena,
Usch vad du får gå igenom. Förhoppningsvis så får du en bra sommar utan behandling och kan njuta av den. Hoppas att du har fått lite ordning på smärtan i alla fall. Bra att du har fått hjälp med en anordning på sängen men det måste vara jobbigt att behöva sova sittande. Efter sista operationen jag gjorde kunde jag inte heller ligga ner för att magen stod helt stilla så all mag- och tarmvätska backade upp i munnen och jag upplevde det som tortyr att inte kunna ligga ner och detta pågick i en månad. Så jag förstår att det är jobbigt för dig att sitta och sova. Jag hoppas i alla fall att du får en bra påsk med de dina i alla fall, att du inte mår alltför dåligt. Otroligt vad din äldsta flicka är lik dig. Kan tänka mig att du såg ut så som barn.
Ha nu en jättefin påsk och även om det är kallt och tråkigt väder just idag så går vi ju mot en härlig period nu i alla fall.
Kramar

Helena Lundbäck

4 april 2015 14:39

Hej Dominique! Usch så jobbigt du måste haft när vätskan backade åt fel håll. Det har jag sluppit. Men, magar som står stilla vet jag numera en del om. Mina tarmar verkar ha noll aktivitet. Jag är ständigt förstoppad av morfinet och det är obehagligt. Men jag ska inte skriva mer om det just nu. Glad påsk önskar jag istället!

 
Oldmolly

Oldmolly

4 april 2015 19:33

Jag finner också frid med hundar på en skogspromenad. Man kan njuta stort av små saker.
Skickar en "kämpa på-kram.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

Helena Lundbäck

4 april 2015 19:58

Tack & kram!

 
Kalkstenssommar

Kalkstenssommar

7 april 2015 19:58

Finaste Helena,
Det gör mig ont att läsa att du blivit så mycket sämre. Slås av din styrka och din enorma livsglädje. Det är fint! Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får mindre smärta och mer tid.

Många kramar L

http://www.kalkstenssommar.blogspot.se

Helena Lundbäck

7 april 2015 22:19

Tack. Jag har det fortfarande bra ändå i livet. Med smärtlindring kommer man långt. Hoppas att du har det fint och känner dig lugn och samlad. All lycka! Kram, Helena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards