tursomentokig

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

En sommarhelg på Österlen

Av Helena Lundbäck - 27 augusti 2014 09:13

 

Vi reste till Österlen över helgen. Å så underbart att vandra vid havet i Kåseberga, nedanför Ales stenar. Och att gå genom Backåkras kohagar och vackra natur. Och strosa kring på Brösarps backar, vid Stenshuvud och Sandhammaren. Vi hann med mycket under två dygn och ändå kändes det både vilsamt och energigivande.


(Klicka på bilderna så syns de tydligare!)

         

          

När vi kom hem regnade och blåste det och jag fryser in i märgen. Jag eldar i kakelugn och spis och inser att vi måste sätta in innanfönstren igen. Hösten är på väg.


Idag jobbar jag eftermiddag, så jag hinner med en långpromenad på förmiddagen. Det är soligt men det gäller ändå att klä på sig, eftersom vinden är stark. Jag ska försöka komma fram på telefon till röntgenavdelningen också, så jag får besked om när jag får min nästa röntgentid.  

 
 
Ingen bild

Maggan

28 augusti 2014 09:38

Vilken underbar resa....jag älskar också Österlen och har varit och promenerat på alla dessa platser. Och just på sensommaren är det så fint. Ale Stenar är en magisk plats som ligger högt över havet. Ha fortsatt underbara upplevelserika helger, den minsta utflykt kan få oss att må bättre. Det är livskvalitet...Kram från Maggan

Helena Lundbäck

28 augusti 2014 18:41

Tack detsamma!

 
Ingen bild

Ann-Katrin

28 augusti 2014 22:08

Å då har du ju nästan varit hemma hos mig. Härligt att ni fick njuta av Skånska sensommar.

Helena Lundbäck

29 augusti 2014 07:47

Ja så fint det var.

 
Annelie

Annelie

3 september 2014 14:39

Jättefin blogg !! men en satans sjukdom som smärtar!!!!
Vill skicka stora varma styrkekramar till underbara du som är en tapper livsbejakande kämpe!
Behandlas nu själv med cellgifter i förebyggande syfte mot bröstcancer i Halmstad o blir galen hur olika sjukvården fungerar beroende vart i landet vi bor så jag hoppas verkligen du får ett stadigt o bra provsvar!

http://Plantin.bloggplatsen.se

Helena Lundbäck

3 september 2014 16:24

Tack! :-) Ja visst är sjukvården orättvis på så vis. Alla skulle ha samma chanser att få rätt vård.
Lycka till med cellgifterna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards