tursomentokig

Direktlänk till inlägg 20 juli 2014

Arton på familjehelg

Av Helena Lundbäck - 20 juli 2014 16:23

  Vi har haft en härlig semesterhelg med hela familjen - min man och jag, våra barn med respektive och de sju barnbarnen. Klokt nog åkte vi iväg hemifrån, släppte all matlagning och allt diskande och lät alla vara gäster.

Först stannade vi till på Tobo Glasblåseri där de flesta av oss fick prova på att blåsa glas. Det var jätteroligt och de små barnen blev nöjda med sina glaskulor som de själva blåst och fått välja färg till. Det tog en stund (vi var 14 personer som blåste glas tillsammans med glasblåsaren), så vi passade på att äta jordgubbar, melon och härliga mackor som vi tagit med oss, ute på gården under tiden. En bra lunch en sommardag.

    

(Klicka på bilderna så syns de tydligare!)


Sedan åkte vi vidare till Österbybruk och checkade in på det fina hotellet "Gammel Tammen" där vi bokat rum. Det finns mycket att titta på i bruket - orangeriet med blommor och fina trädgårdsland, konstutställningar, antikviteter, konsthantverk och så alla byggnader och miljöer. Vi vilade och strosade runt och några badade före middagen. Sedan åt vi jättegod trerättersmiddag. Jag fick en present också - ett vackert hängsmycke med agat- och ametist-stenar. Det blev en kväll med många skratt och vi njöt verkligen av att få vara tillsammans allihopa.


                    


(Klicka på bilderna så syns de tydligare!)

Idag åkte vi alla arton på en loppis och sedan till havet och Öregrund där vi åt lunch tillsammans.


Så mysigt och trevligt och jag är verkligen glad för att vi fick den här helgen och för att jag har min underbara familj!


(Klicka på bilden så syns den tydligare!)

Imorgon är det provtagning igen och ny behandling på tisdag.

 
 
Ingen bild

Siv

20 juli 2014 21:24

Så härligt det låter! Underbart att du kan njuta av livet med dina nära och kära. Fina och lockande bilder och smycket var verkligen fint. Nu ser vi fram mot nya härliga dagar med mycken kärlek och många skratt!

Helena Lundbäck

20 juli 2014 21:28

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards