tursomentokig

Alla inlägg den 10 juni 2014

Av Helena Lundbäck - 10 juni 2014 12:07

 

Imorse tog jag med mig stora buketter med bland annat lupiner, iris, pioner och aklejor till jobbet. Det är ju skolavslutning och även på gymnasiet där jag arbetar anar man lyckokänslorna inför sommarlovet. Imorgon är det examensdagen för treorna som tar studenten och då blir det ännu mer känsloladdat.

Jag hann packa betyg i kuvert och fixa med lite annat administrativt innan det var dags att ta fram alla mediciner som jag skulle ta inför dagens behandling. Sedan kunde jag vara med en kort stund på avslutningen i aulan och därefter var det dags att traska genom stan till Onkologiska Dagavdelningen på Akademiska sjukhuset.

Rosenbuskarna blommade utanför sjukhuset och visst är sommaren här!


Nu sitter jag i stolen igen, kopplad till droppet med Avastin och olika cytostatika. Alldeles nyss fick jag se resultatet av gårdagens provtagning och så förvånad jag blev! Tumörmarkören S-CA 125 som låg på 98,6 i slutet av april, har sjunkit till 32,3. (Referensvärdet är <35.)

 

Fantastiskt! Det ser ju ut som om behandlingarna hjälper


Om en vecka ska jag röntgas. Då får vi se om tumörerna minskat i storlek.

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards