tursomentokig

Direktlänk till inlägg 20 januari 2014

Haile Mahteme svarar Vivianne Macdisi

Av Helena Lundbäck - 20 januari 2014 22:44

Haile Mahteme skrev en debattartikel, som publicerades i UNTden 4/1 2014 ,  "Likgiltighetens etik", där han värnade om att sjukvården ska sätta patienten och inte sjukvårdssystemet i fokus. Hav ville att vi ska sträva efter ett samhälle med "rätt etikkompass" om vi vill behålla demokratin. Han tyckte att det skulle vara av stort värde "om samtliga politiska partier oavsett kulör på ett konstruktivt sätt redovisar hur deras etik- och moralkompass ser ut för sjukvården. Det räcker inte med fin politisk retorik."


Som svar på den debattartikeln skrev landstingspolitikern Vivianne Macdisi (s) den 13/1 kommentaren "Farsartade turer kring cancervård".


Idag svarar Haile Mahteme Macdisi i UNTs nätupplaga:

"Sjukvårdens problem beror på minst tio år av tunnelseende som utesluter etik och moral. Att som Vivianne Macdisi försöka två sina händer är osmakligt. Dessutom har hon fel om att bukhinnecanceroperationer i övriga världen inte skulle utföras utanför universitetssjukhus, skriver Haile Mahteme."

Läs artikeln här:  "Oetiskt att två sina händer".


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards