tursomentokig

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2017

Så ledsen

Av Helena Lundbäck - 22 augusti 2017 23:15

Jag har röntgats och det var inte alls lika mycket vätska som sist i lungsäcken. Så jag behöver inte tappas nu. Men jag har ont. Så vi höjer smärtlindringen igen.


Jag tänker att smärtan beror på en metastas som bråkar och växer. Kanske flera som finns där och gör ont .,, Det gör mig ledsen. Jag vill inte vara sjuk! Jag vill inte ha ont! 


Idag har jag sovit nästan hela dagen. Trots att vi har besök! Två kära vänner från Skåne är på besök. De ska hämta en valp en bit härifrån och passar på att vara här några dagar.

Jag sover mesta tiden, medan våra gäster hjälpt oss att måla  och laga mat. Jag vet inte varför jag sover så mycket. Det är i alla fall en befrielse att få sova. En befrielse från det onda. Men jag skulle helst vilja vara aktiv och frisk. Så klart. Vi har fått presenter av gästerna. Var sin klocka. Här är min:


Visst är den fin! Stora kramar till alla läsare!

 
 
Ingen bild

Maggan

23 augusti 2017 12:09

Kära Helena....stor kram till dig också/ Maggan

Helena Lundbäck

23 augusti 2017 14:16

Varmt leende

 
Ingen bild

Britta Nylander

23 augusti 2017 14:01

Kära Helena, jag har skrivit ett Messenger till dig.
Hoppas du slipper din smärta, jag lider med dig.
Vi hörs!
Stor varm kram❤️
P.s Vilken fin klocka.

Helena Lundbäck

23 augusti 2017 14:16

Tack! Jag ska svara dig Britta! Kram.

 
Ingen bild

Em

23 augusti 2017 17:44

Råkade hamna på din blogg av en slump. Kämpar också för att få vård på akademiska. :( Skickar dig massor av kramar och skakar på huvudet åt att det får gå till såhär i svensk sjukvård! Stor kram

Helena Lundbäck

23 augusti 2017 20:15

Stor kram till dig. Och stort lycka till!

 
Ingen bild

Sara

23 augusti 2017 20:54

Många varma kramar Helena<3!

Helena Lundbäck

23 augusti 2017 23:01

Tack! Kram!

 
Ingen bild

Vildan

23 augusti 2017 22:10

Hej!
Jag förstår att det inte är så lätt att se det positiva när du har så ont och har så lite ork, men vad bra att du inte behövde tappas 😀 Det är ju positivt och visar att det är relativt stilla med det som sker i din kropp iaf iom att vätskan inte fylls på snabbt eller knappt alls.

Följer en del bloggar och blir lite frustrerad att man inte försöker hjälpa dig på andra sätt än att bara ge smärtstillande. Oavsett tillstånd så ska man aldrig tvingas ge upp livet bara. Har läst om andra i sämre skick vars läkare säker olika behandlingar. Allt som kan ge dig mer tid är ju värdefullt.
Du kämpar på så fint och jag känner så med dig. Du är en vacker människa.

Stor kram.

Helena Lundbäck

23 augusti 2017 23:02

Kram

 
Linnea (Sam)

Linnea (Sam)

24 augusti 2017 07:22

Hej jag heter linnea jag vet inte om jag har rätt men det låter som att du har Cancer i lungorna alltså leukimi för ett årsen så dog min systers kille i det
Men man kan ta sig ur det också men han märkte det alldeles försent
Men jag ger dig all styrka och hoppas du blir bättre och jag tror på dig ♡känner dig inte men du låter jävligt stark

http://://mobil.lillalinnea200w.bloggplatsen.se

Helena Lundbäck

24 augusti 2017 14:36

Tack för din hälsning! Jag har cancer i lungsäcken, i levern och i skelettet. Det är tarmcancermetastaser. De gör inget åt det. Jag får bara smärtlindring.

 
Ingen bild

Britt-Marie

24 augusti 2017 08:47

Hej Helena! Är ledsen att du har så ont och är så trött. Förstår lite hur du har det för min syster har nyss gått bort efter väldigt kort tids sjukdom. Känner hur du och dina anhöriga mår nu. Jag önskar att du ska få lite mer smärtlindring och få en fin höst. Men det här med vår, sommar o höst tror jag inte på att det blir nå bättre väder i år. Vi här uppe har haft väldigt kalla tre månader med lite sol Fick ha fem varma dagar när jag var i Karlstad och urnsatte min lillasyster. Många stora varma kramar till dig o din familj

Helena Lundbäck

24 augusti 2017 14:39

Kram till dig och jag förstår din sorg. Att mista sin syster är svårt. Jag har också mist min.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards