tursomentokig

Direktlänk till inlägg 30 juli 2017

Besök från Tyskland

Av Helena Lundbäck - 30 juli 2017 22:38

Idag kom min bonusdotter och hennes lilla bebis på besök. De hade flugit från Berlin och det var förstås en ny erfarenhet. Det hade i alla fall fungerat bra och det var skönt att höra. Jag var trött och kände mig lite "ur slag" och blev så glad när Peter och hans son, som hämtat på Arlanda, också orkade laga maten. Det var skönt att få sätta sig till dukat bord!


Det var nära att jag gått in och tagit över för att de andra skulle få vila. Ibland är jag så där snabb att gå in och ta i, så att jag glömmer att jag själv också behöver återhämta mig. Jag ser bara hur mycket de andra har att göra och glömmer att jag själv också behöver vila ...


Nu fick jag vila och hoppas att jag ska få en fin natt med god sömn och att vi alla får en bra dag imorgon! Det behöver vi ju alla få.  God natt käraste läsare!

 
 
Ingen bild

Maggan

31 juli 2017 17:27

Kära Helena...Inget av det du skrivet är konstigt. Att du blev trött efter tappningen är inte alls konstigt, det är ändå ett ingrepp och med feber så blir man ofta "snurrig". Tur att sjukvården kollade upp ordentligt, vilken trygghet att alltid ha dem, för din man också...sedan av kortisonet så blir man ju pigg, åtminstone i början av en kur. Min moster hade en ovanlig sjukdom så hon åt kortison hela tiden och hon vande sig och levde i många år med det. Så roligt med besök från Berlin och en liten bebis, men vila så mycket du kan och återfå dina krafter. Hoppas allt lugnat ner sig nu. Här skiner solen emellanåt men det blåser friskt. Igår plockade vi blåbär i skogen och det var gott om dem.
Varma kramar från Maggan

Helena Lundbäck

1 augusti 2017 14:46

Tack Maggan! Jag börjar förstå att det är som det ska, men det känns konstigt att sväva mellan två världar. Dessutom har jag fått värk efter ingreppet. Så jag ska få höja styrkan på medicinen.Kram

 
Ingen bild

Dominique

1 augusti 2017 20:23

Hej Helena,
Det måste ha varit väldigt jobbigt för dig att ha så mycket vätska i lungsäcken/lungan. Skön att det är borta. Har läst att man blir väldigt trött efter tappning. Jag är helt övertygad att dina nära och kära har mycket mer nöje av dig om du tar det lugnt och låter andra sköta det som måste göras. Det är bättre att du vilar då istället och lägger all energi på att umgås med de dina istället. Är säker på att det är precis vad alla de dina vill. Att du ska orka umgås istället. Det är mycket värdefullare än om du blir trött efter att ha lagat mat osv. Så mitt råd är fortsätt att ta det lugnt och gör bara det som är roligt och trevligt.
Kram

Helena Lundbäck

2 augusti 2017 12:21

Tack Dominique! Jag tycker att det verkar klokt allt du säger. Men jag tänker att kroppen genomgått ett trauma och att det är därför jag reagerar som jag gör. Jag känner mig väldigt ledsen och slut. Kram

 
Ingen bild

Britt-Marie

2 augusti 2017 18:26

Hej Helena ! Så skönt att du får ha ork att vara tillsammans med din älskade familj o vänner i sommar. Du har kämpat så hårt med din sjukdom så länge, förstår att det finns många stunder med gråt o sorg men som jag förstår många stunder av glädje också. Förstår som husmor att det är svårt att låta bli att hjälpa till med saker och bara titta på. Gör det du orkar och låt dom andra göra resten. Tror det är viktigast för dom att få vara med dig och glädjas med dig när du mår bättre . Ha en fortsatt bra sommar kramat från Britt-Marie

Helena Lundbäck

3 augusti 2017 10:45

Tack Britt-Marie!
Ja du beskriver bra hur det är. Men ibland har jag ingen ork alls. Det känns väldigt konstigt.
Ha en fortsatt fin sommar du med!
Kram

 
Ingen bild

Linda Walkin

4 augusti 2017 16:24

Hej Helena

Jag vill skicka en stor sommarkram till dig och din familj. Det låter som du har det riktigt tufft, men det gläder mig att ni får många fina stunder tillsammans mellan varven... Sommarkramar ifrån oss

Helena Lundbäck

5 augusti 2017 11:26

Tack kära Linda! Kramar till er med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards