tursomentokig

Direktlänk till inlägg 4 juli 2017

Energi

Av Helena Lundbäck - 4 juli 2017 01:56

Kortisonet ger mig energi. Jag är igång som en uppskruvad leksakskanin. I helgen har Lisa min yngsta dotter och hennes underbara barn varit hos oss och vi har lekt och barnen har badat och ritat och spelat krocket och badminton och det har varit alldeles ljuvligt. Idag har jag rensat ogräs och sedan bakat kakor i mängd. Jag har lite svårt att sova men ska snart försöka slappna av. Det är skönt att ha energi och liv i sig, men jag måste också hitta avstängningsknappen.
Jag mår ändå bättre. Värken känns inte alls lika svår nu och det är skönt.
Sov gott!

 
 
Ingen bild

gunnel

5 juli 2017 15:05

roligt att du känner dig piggare och har mera ork och mindre ont. Smärta är så energislukande. Var rädd om dig och se till att du får sömn - sagt i all välmening. Har du inget för sömnen kan jag rekommendera melatonin som går att få på recept numera med rabatt.
Tänker på dig och önskar dig allt gott ned fortsatta dagar fyllda av både vila, avkoppling och möjligheter att orka delta i vardagsaktiviteter.

Helena Lundbäck

5 juli 2017 19:32

Tack!

 
Ingen bild

Yvonne

6 juli 2017 22:19

Åh så roligt läsa att du får må så bra!
Vilka fina sommarbilder!
Kram och gonatt!

 
Ingen bild

Eva

8 juli 2017 02:49

Underbar bild.Så himla fin å glädjefylld. Ha det jättebra Helena
Kram från Eva

Helena Lundbäck

8 juli 2017 22:21

Tack Eva! Kram!

 
Ingen bild

Maggan

8 juli 2017 11:03

Hej Helena...vilka ljuvliga bilder av hur en svensk sommar ska se ut. Ibland är kortisonet bra, en släkting som fått en allergi och åt kortisontabletter. Han tyckte det var så bra och att han aldrig haft så mycket energi och fått så mycket gjort. Energi behöver vi också ibland men även lite lugnare tempo då man trappar ner. Får du kortisonet för dina smärtor och de hjälper ? I så fall att hitta en lagom bra dos. Gläds med dig att du blivit bättre från det onda och hoppas det håller i sig. Att hitta den rätta balansen. Vi har ömsom sol, ömsom regn, typiskt svenskt sommarväder.
En sommarkram från mig
Maggan

Helena Lundbäck

8 juli 2017 22:20

Hej!
Jo jag får kortisonet för att få bukt med smärtan. Det har ju hittills lyckats mycket bra. Jag håller just nu på att trappa ner dosen. Man kan ju inte äta kortison gör länge för då slutar kroppen att producera sitt eget kortisol om jag förstått rätt. Sommarkram tillbaka!

 
Ingen bild

Annika

9 juli 2017 19:30

Så gott att höra att dina krafter kommit tillbaka till viss del. Njut av sommar. sol och framför allt dina nära och kära. Fina bilder som många gånger säger mer än ord.
Varm sommarkram!

Helena Lundbäck

9 juli 2017 20:26

Tack för det. Ja det är så skönt att ha energi igen! Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards