tursomentokig

Direktlänk till inlägg 21 april 2017

Smärtpump och Tensapparat

Av Helena Lundbäck - 21 april 2017 13:14

Jag har fått en smärtpump. Vi håller på att ställa in den och försöker hitta rätt nivå. Än så länge verkar den inte räcka. Jag måste då komplettera med Abstraltabletter och Instanylspray vid smärtgenombrott. Men snart hoppas jag att jag ska kunna slippa smärtan.

Idag har jag också fått en Tens-apparat. Den fungerar så att jag sätter små "lappar" på huden och så kommer det små drillande impulser genom sladdarna från apparaten, som ska distrahera mig från smärtan. Spännande! Det fungerar på huden på ryggen men huden på magen och under bröstet var alldeles för känslig när jag provade. Sjukgymnasten förklarade att jag gått så länge med smärta nu så att hela området blivit känsligt. Jag upplever smärta bara jag petar på huden.

Jag ska också skriva dagbok över smärtan. Ett smärtprotokoll, så jag kan se timme för timme hur stark smärtan varit och när den är som värst.

Tårarna rinner när det gör ont, men kanske kommer det att bli bättre ....

 
 
Ingen bild

Britt-Marie

21 april 2017 14:47

Hej Helena ! Jag är så ledsen för din skull, vill torka dina tårar och skicka en stor kram😓❤️Britt-Marie

Helena Lundbäck

22 april 2017 00:02

Tack! Kram

 
Ingen bild

Inger

21 april 2017 15:09

Så tråkigt att du ska behöva ha så mycket smärta. Jag förstår att du försöker balansera för att få tid där du är vaken och orkar, med men nu verkar det vara smärtlindring som är högst upp på listan.

Kram/Inger

Helena Lundbäck

22 april 2017 00:03

Smärtlindring är enda sättet att få ork nu. Kram

 
Britta Nylander

Britta Nylander

21 april 2017 15:12

Jag önskar av hela mitt hjärta att du skall slippa denna eviga smärta. Jag hoppas att de nya hjälpmedlen skall vara effektiva. Många varma kramar till dig Helena❤️

http://Tursom en tokig

Helena Lundbäck

22 april 2017 00:04

Ja jag är lite hoppfull nu

 
Ingen bild

Eva

21 april 2017 21:00

❤️❤️❤️

Helena Lundbäck

22 april 2017 00:06

Hjärtan till dig med!

 
Ingen bild

Mats Norell

21 april 2017 22:46

Kämpa!! vi är i samma båt som du.

Helena Lundbäck

22 april 2017 00:05

Ja då får vi hoppas att det blir bättre för oss båda!

 
Ingen bild

Maggan

22 april 2017 09:27

Kram Helena...nu hoppas vi du får kontroll över smärtan med bra verktyg som hjälp
Trevlig Helg o varma tankar till dig

Helena Lundbäck

22 april 2017 10:49

Trevlig helg Maggan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards