tursomentokig

Direktlänk till inlägg 17 april 2017

Vara med vänner

Av Helena Lundbäck - 17 april 2017 15:24

Igår på påskdagen, hade vi besök av min dotter Stella. Hon åt lunch med oss och vi pratade om allt möjligt och hade det mysigt tillsammans. Peter fixade allt och jag kunde vila. Men jag gick också en promenad med Valle innan jag la mig och vilade i min säng igen.

På kvällen kom några vänner och Peter fixade middag åt oss. De hade med sig efterrätt, sedan satt de i soffan intill min sjukhussäng hela kvällen och pratade. Jag tog mycket smärtstillande hela dagen och kvällen och klarade därför av att vara tillsammans med de andra ovanligt länge. Så kul och mysigt! Men idag är jag trött förstås. Glad ändå!

Nu vilar vi båda, Peter och jag och tittar på film.

Ha en skön annandag påsk!

 
 
Ingen bild

Maggan

17 april 2017 17:57

Åh så fint Helena...jag blir ledsen för din skull när du har det jobbigt och glad när du får ha det så mysigt med dina nära och kära, Att kunna moderera så man får fina stunder. Vilken härlig man du har också. Här snöar det nu, stora flingor singlar ner utanför fönstret. Önskar dig en bättre vecka. Du är en verklig inspiratör som berättar öppet om både det som är svårt och allt det vackra som ändå finns. Glöm inte fotmassagen. Kram, kram från Maggan

Helena Lundbäck

18 april 2017 11:47

Ja fotmassage och även massage på rygg, axlar och nacke ... Kram

 
Ingen bild

Elin

18 april 2017 23:02

Läser din blogg ibland och du är en stor inspiration för mig, hur du både skriver om det som känns hemskt och jobbigt men ändå kan se och uppskatta det vackra i livet. Jag har lidit av återkommande depressioner hela livet och har ofta svårt att se ljuset, jag tycker att du verkar så stark! (även om det kanske inte alltid känns så för dig..) Jag hoppas att du får många fler bra dagar med dina nära och kära!

Helena Lundbäck

18 april 2017 23:17

Tack Elin! Jag har också tunga stunder och dagar, under perioder har det varit svårt, men jag har med tiden lärt mig att hålla "näsan över vattenytan". Och jag har väl haft tur och sluppit djupare depressioner. Jag försöker vara snäll med mig själv och så tar jag en dag i sänder. Hoppas nu att du får bra mediciner och att du kan klara av din sjukdom. Varma kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards