tursomentokig

Direktlänk till inlägg 10 mars 2017

Trött men nu ska vi träffa mina föräldrar

Av Helena Lundbäck - 10 mars 2017 17:37

Jag "följer med". Sitter i bilen, tar värktabletter och försöker vila. Tur att jag slipper köra. Orken är inte den bästa.

På förmiddagen sov jag. Kl 10 kom en sjukgymnast på besök och gav mig några rörelser som jag ska göra, så då hade jag väckarklockan på för att kunna ta emot henne. Sedan sov jag igen, gick ut med Valle och vilade tills det blev dags att åka.

Solen har lyst hela eftermiddagen när vi suttit i bilen och det har hjälpt mig att hålla humöret. Nu är vi snart framme i Sundsvall hos mamma och pappa. Det ska bli så fint och jag ska ta det lugnt.

Ha en fin helg alla!
(Bilden är från vår paus med hundrastning, kaffe och kanelbullar i Tönnebro.)

 
 
Ingen bild

Marie

10 mars 2017 22:18

Ha en fin helg hos dina föräldrar Helena! Allt gott! Kramar till dig och Peter
Marie, kollega till Peter

Helena Lundbäck

12 mars 2017 14:29

Tack Marie! Kram!

 
Ingen bild

Maggan

11 mars 2017 16:14

Så fint att få hälsa på dina föräldrar. Önskar dig fina dagar. Du ser strålande ut men det stämmer kanske inte alltid överens hur man känner sig inombords. Det kan ändå hjälpa en att må lite bättre psykiskt, så tycker jag. Och att få hembesök av en sjukgymnast, ...jag har tänkt den tanken. Kanske en massage också, taktil massage, som är fjäderlätt men ändå så man slappnar av. Solen skiner här, mattorna hänger ute och det känns som att våren är på väg. Fullt med små snödroppar under buskarna...Kram från Maggan

Helena Lundbäck

12 mars 2017 14:31

Så fint med snödroppar! Våren är snart här! Kram!

 
Ingen bild

Lilian

11 mars 2017 17:24

Du är fantastisk Helena. Jag tänker på Dig och hoppas att Du får styrka och kraft.

Helena Lundbäck

12 mars 2017 14:33

Tack Lilian!

 
britta

britta

12 mars 2017 19:24

Hoppas du haft en bra helg! Alltid skönt att få umgås med "mamma och pappa" lite :) Ha det gott så länge!
Britta

http://fixan.bloggproffs.se

Helena Lundbäck

12 mars 2017 22:42

Tack! Det har varit en fin helg med glada föräldrar och min fine bror. Ha det fint du med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards