tursomentokig

Alla inlägg den 17 augusti 2016

Av Helena Lundbäck - 17 augusti 2016 18:27

Det regnar och dagen är blåsig, grå och kall. Vi har idag sagt adjö till mina föräldrar som varit hos oss på besök i några dagar och nu skulle resa norrut med tåg. Jag hade önskat att de skulle fått sitta ute i trädgården och njuta av sommarvarma dagar, men istället fick vi elda i spisen och sitta inomhus och prata och spela Yatzy. Peter och jag har turats om att laga mat och diska och det känns bra att låta mamma vila lite.
Jag har varit på Akademiska sjukhuset och fått nya injektioner intill hälsenan på vänster fot. Det finns fortfarande mycket kärlinväxt kvar, även om det ser lite bättre ut nu jämfört med i början av sommaren. Läkaren tittar först med hjälp av ultraljud innan han ger mig sprutorna. Om några veckor ska jag tillbaka och få fler injektioner.

På eftermiddagen har jag mest sovit på soffan hela tiden och jag känner på mig att jag kommer att behöva fortsätta att vila mycket nu de närmaste dagarna. I morgon är det dags för cellgiftsbehandling igen och jag brukar ju numera bli rejält påverkad av behandlingarna.

Hoppas att ni kan njuta trots regniga och kalla dagar.

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards