tursomentokig

Direktlänk till inlägg 8 december 2016

Enjoy!

Av Helena Lundbäck - 8 december 2016 14:35

Att ligga på en solstol och låta sig smekas av vind och sol är verkligen en skön sysselsättning. Jag känner mig lyckligt lottad.

Många av mina vänner är i olika skeden av cancersjukdom och vi har olika mycket ont, svårigheter med biverkningar och problem av praktisk karaktär. Några av oss lider av sorg och rädsla. Men jag tänker att trots alla dessa sorger, bedrövelser och besvärligheter, kan vi ändå se det fina runt omkring oss.

Jag har väldigt nära till att njuta nu och till att försöka att inte fokusera på det onda och sorgliga. Här på min fantastiska semester kan jag verkligen njuta. Jag hoppas att du också har något fint att fokusera på! 

Och idag har jag precis fått mitt livs första manikyr. Kvinnan som masserade och smorde in mina händer, filade och målade mina naglar, såg på mina trasiga naglar att jag behövde mineraler och vitaminer. Jag berättade att jag är sjuk i cancer och går på cellgiftsbehandlingar och då tittade hon mig djupt i ögonen och sa att jag kan ha ett bra liv ändå: "Don't fight! Enjoy!"

Jag tycker att det kan vara ett mantra vi alla kan ha: "Kämpa inte! Njut!"
Varma kramar till alla!

 
 
Ingen bild

Maggan

8 december 2016 17:39

Så roligt att läsa hur bra du ändå mår i solen och värmen. Något att tänka tillbaka på i minnet och kanske planera för någon ny resa efter julen. Men först...när du kommer hem, juleljus och glitter och umgänge med dina nära och kära runt dig....och att du ändå ser med förtröstan på allt. Jag tycker mycket om din livsfilosofi

Varm kram från din trogna bloggläsare Maggan
Du ger oss läsare så mycket av din värme

Helena Lundbäck

8 december 2016 19:52

Kram!

 
Ingen bild

Inger

8 december 2016 19:40

Det var en sånt vackert råd du fick... ett jag velat ge många gånger men inte riktigt vågat.
Det kan uppfattas som om man skulle "ge upp" att ens försöka gå emot sjukdomen men det är inte alls det jag menar.
Just du är ju verkligen en förebild när det gäller att kämpa...allt du gjorde både för ditt eget liv och andras. All kunskap och information du förmedlade...säkert har du gjort mycket för att driva kampen vidare.
Men..det måste även finnas möjlighet att försonas med hur det blir för just mig eller dig..tid att njuta av det som finns nu och det som har varit.
Du är och kommer alltid vara en strålande människa för dem som är dig nära.
Hoppas din semester fortsätter vara underbar.

Kram/Inger

Helena Lundbäck

8 december 2016 19:53

Kram!

 
Ingen bild

Åsa

8 december 2016 22:17

Mycket tänkvärt, även om man inte lider av sjukdom. Kram!

Helena Lundbäck

9 december 2016 00:47

Kram!

 
Ingen bild

Ulrika

11 december 2016 21:40

Jag är närstående och djupt ledsen just nu. Jag vill bara säga att din blogg tröstade mig lite idag och jag vill tacka för att du delar med dig. Jag önskar att du och alla dina nära får många bra dagar.

Helena Lundbäck

12 december 2016 12:22

Jag hoppas att du har någon som kan finnas där för dig, och som tröstar dig lite. Tack för din hälsning och en stor varm kram skickar jag till dig!

 
Ingen bild

Erika

12 december 2016 10:30

Hej!
Jag har en pappa med metastaserad cancer och har hittat din blogg. Härligt att du njuter det gjorde vi med då vi är hemkomna från Kanarieöarna. Tänkte på vad kvinnan sa att du behöver vitaminer och mineraler.. Gå med i gruppen CANCER alternativ medicinsk behandling på Facebook. Tror det finns mycket du kan göra för din kropp rent alternativt för att orka mer och längta. Lycka till med allt! Mvh Erika

Helena Lundbäck

12 december 2016 12:24

Tack för det tipset Erika!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards