tursomentokig

Direktlänk till inlägg 16 mars 2016

Trolleri

Av Helena Lundbäck - 16 mars 2016 12:32

 

Idag hade jag tid hos hårfrisörskan, men tänkte att det var ingen idé. Jag försökte ringa återbud. Eftersom ingen svarade på salongen, var jag ändå tvungen att ta mig dit och meddela hur det var, att jag tappat hår, att det blivit så tunt och att det dessutom uppstått en stor kal fläck. Jag har blivit partiellt flintis!


Men vilken tur att jag gick dit! Hårfrisörskan kammade det lilla av luggen som fanns kvar, åt sidan, tillsammans med lite sidohår. Hon lyckades på så sätt täcka den stora kala fläcken. Dessutom sprayade hon ljusbrun färg över fläcken. (Spray som är tänkt att dölja utväxt med). Det ser ut som om jag har hår över hela hårbottnen nu. Och så klippte hon mig - så snyggt!


Klicka på bilderna så ser du tydligare hur fin hon gjort mig! TACK!

   


Och när allt var klart sa hon att hon ville bjuda mig på klippningen!

Vilken fin och fantastisk tjej! <3


 
 
britta

britta

16 mars 2016 16:54

Oj! Det här alternativet tänkte man ju inte ens på att det fanns :) och vad bra du passar i det. Ser faktiskt piggare ut nu! "Änglar, finns dom?" Jadå...och ibland i formen av en hårfrisörska ;)

http://fixan.bloggproffs.se

Helena Lundbäck

16 mars 2016 17:51

Ja vilken ängel!

 
anhörig

anhörig

16 mars 2016 17:45

Ibland finns pärlor där man minst anar.

http://www://demens.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

lena

16 mars 2016 22:56

Medlider.
Hur kan en sjukdom förvandla en 58 åring till 85 åring.
Varm kram.

Helena Lundbäck

17 mars 2016 01:04

Vet inte riktigt hur du tänker med det.

 
Ingen bild

Siv E

17 mars 2016 11:14

Så fin du blev! Underbar frissa, måste jag säga. Njut av ditt "nya" jag så mycket du kan! Jag har följt dig lääänge på bloggen, men bara kommenterat en gång för länge sedan...
Varma hälsningar

Helena Lundbäck

17 mars 2016 16:33

Tack!

 
Ingen bild

Vildan

17 mars 2016 11:58

Hur snyggt som helst! Vilken tur att ingen svarade och att du hamnade i händerna på en sån fantastisk människa! Hjärtat ler när man läser sånt här :-)
Kram!

Helena Lundbäck

17 mars 2016 16:35

Ja mina ögon tårades när hon ville hjälpa mig och dessutom ge mig hela klippningen och en burk med spray (färg) som present!

 
Ingen bild

Britt-Mari

17 mars 2016 12:43

Så fin du bleb.:-)

Helena Lundbäck

17 mars 2016 16:35

Tack!

 
Ingen bild

Ann

17 mars 2016 14:20

Men vad snyggt, Helena! Du klär fantastiskt bra i din nya, tuffa frisyr. Och vilken fin gest av din frisör! Hoppas innerligt att du mår skapligt och kan plocka ut små guldkorn ur varje dag. Stor, varm kram till dig.

Helena Lundbäck

17 mars 2016 16:35

Tack! Jag försöker hitta guldkornen. :-)

 
Ingen bild

Maria Lindgren

17 mars 2016 19:35

Jättefint! Får ta vara på alla tips och tricks som finns. Ska till frisören med min son så fort han orkar. Ny behandling som innebär att håret kommer att försvinna. Nu är det långt i liten hästsvans, men kort ska det bli. Han säger alltid att man behöver väl inte göra sig fulare än nödvändigt för att man är sjuk. Eller hur? Du ser så fin och fräsch ut, hoppas att du känner dig lite uppiggad också 😉

Helena Lundbäck

17 mars 2016 21:57

Tack. Jag känner mig lite piggare. Hoppas att din son orkar med behandlingen och fixar vad den gör med håret. Det finns ju tuffa mössor och kepsar och sjalar ... Man får pröva sig fram.

 
Ingen bild

Helena

18 mars 2016 07:45

Hej Helena!

Vad fin du blev! Hoppas du mår skapligt!

Kram Helena

Helena Lundbäck

18 mars 2016 09:06

Tack! Det varierar hur jag mår. Men nu hoppas jag att det ska bli bättre och bättre.

 
Ingen bild

Anna

22 mars 2016 21:37

Vilken frisör! Underbart med människor som har hjärtat på rätta stället!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards