tursomentokig

Direktlänk till inlägg 14 mars 2016

Kala fläckar

Av Helena Lundbäck - 14 mars 2016 23:08

 

Nu är det så där svårt igen. Det går knappt att dölja de bara fläckarna i hårbottnen. Men fortfarande finns det mycket hår kvar.


Så hur gör jag?

Hårspännen och diadem ...?

Eller raka av allt?


 
 
Ingen bild

Britt.Marie

15 mars 2016 12:44

Tycker du ska raka av det om du vet att du kommet att tappa det. Det finns så många trevliga snygga scarvs o mössor nu om du vill ha en sån. Tycker det är fint utan om det inte är kallt. Kramar

 
Ingen bild

Annika

15 mars 2016 19:10

Har man inte varit med om det själv, så är det svårt att råda. Min vän valde att raka av sitt hår och skaffade en skitsnygg peruk som hon använde när hon var ut på stan, men den var varm att ha, så då åkte den av i alla fall. Om det skulle ligga massa hår på kudden, eller lossna klumpvis i borsten, skulle jag inte tveka till att raka av mig håret. Det finns så snygga sjalar, så varför inte, tänker jag.

Min dotter håller på att spara ner sitt hår för att sedan skänka till peruker åt cancersjuka barn. Nu är det nedanför skuldrorna, riktigt tjockt, fint och aldrig behandlat, (färgat eller permanentat). Det behövs minst 25-30 cm till en peruk, så det ska växa ett tag till. Ett tips; om någon vet ett långhårigt barn/tonåring med friskt tjockt hår som tänker klippa sig, skänk bort till behövande.

Du är vacker även utan hår!
Kram!

 
Ingen bild

Maria T

15 mars 2016 21:33

Följer din blogg, tack för att du delar med dig och berättar om din sjukdom. Min älskade mamma lever också med kronisk cancer, hon har spridd tjocktarmscancer. Vi kämpar och håller fast vid hoppet om att kunna hålla tillbaka sjukdomen och hålla den i schack länge med hjälp av behandlingar, det är tufft med oron och rädslan för sjukdomen men vi kämpar! Din blogg ger kraft! Sänder dig styrka, värme, hopp och mod! Kram Maria

Helena Lundbäck

16 mars 2016 00:29

Kram till er!!!

 
britta

britta

16 mars 2016 09:54

Svårt val men håller med Britt Marie. Om det är så att du ändå kommer att fortsätta tappa allt så skulle jag nog välja att raka av det. Vet ju inget om hur det är att vara i din situation men tror att jag själv skulle föredra att "ligga steget före" och raka bort det. Skulle på något vis kännas som om det då är mera jag som har "makten" över förloppet istället för att bli påmind om det varje gång det lossnar en massa hår och slippa se vad sjukdomen "gör med mig"! Eller medicinerna är det väl. Hoppas jag inte uttryckte mig klumpigt nu, men du förstår nog hur jag menar. Och hoppas du får en lika solig dag där du bor som här.
Britta

http://fixan.bloggproffs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards