tursomentokig

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2015

Kraftlös

Av Helena Lundbäck - 29 augusti 2015 14:44

Jag har sovit i närapå 40 timmar i sträck. Från torsdag tidig kväll till lördag förmiddag. Igår hade jag förutom min vanliga värk även huvudvärk och nackvärk och så kräktes jag tre gånger. Jag ringde onkologen men de kunde inte förstå vad det var och bad mig ringa igen om jag blev sämre. Jag sov bort hela dygn och nu har jag värk i bröstryggen och en svidande värk på magen men orkade ta mig ur sängen till sist.

Jag glömde bort att dricka tillräckligt så mina krafter var helt borta. Nu har min man gett mig vatten och frukt och jag har kunnat gå en kort promenad. Halvligger under en filt i soffan och hoppas på att krafterna kommer tillbaka och att jag får må bra.

Och trevlig helg önskar jag er!

 
 
Ingen bild

Eva H

29 augusti 2015 19:09

Hej!
Hoppas din helg slutar bättre än den började...
Önskar att du får krafterna tillbaka!
Kram :-)

Helena Lundbäck

30 augusti 2015 00:39

Tack. Ja nu känns det äntligen bättre.

 
Ingen bild

Anneli

29 augusti 2015 19:45

Ja vad ska man svara på det ? Tack, till att börja med och god bättring - det önskar jag verkligen! Hoppas att du orkar ta med dig ditt glas med vatten och lite frukt ut i sensommaren.

Helena Lundbäck

30 augusti 2015 00:40

Tack. Imorgon söndag hoppas jag att jag är piggare.

 
Ingen bild

Mari Hedström

29 augusti 2015 21:28

Har följt dig ett tag. Vet inte vad jag ska säga men du verkar vara en riktigt fin tjej. Hoppas det ordnar sig med allting.

Helena Lundbäck

30 augusti 2015 00:40

Tack för det.

 
Ingen bild

Maggan

30 augusti 2015 09:22

Hej Helena....skönt att du förstod vad det var, att du inte druckit tillräckligt. Jag var med om samma sak under sommaren som du och jag köpte några tuber "Resorb" som återställer balansen i kroppen, salt och natrium...och jag mådde genast bättre. En brustablett i lite vatten, finns i olika smaker, men du kanske redan vet eller har. Önskar att du får bukt med värken i samråd med läkarna så du får en fin sensommar. Jag tillhör dem som älskar hösten medan andra inte gör det. De sprakande färgerna i naturen känns läkande för mig...Jag håller tummarna för dig.
Kram från din trogna följeslagare Maggan

Helena Lundbäck

30 augusti 2015 18:51

Tack Maggan. Min kollaps var jobbig. Det är så mycket känslor och tankar nu också ... Jag mår bättre nu. Ja jag ska försöka få mer hjälp för värken. Hoppas att det blir bra samtal med läkare om en dryg vecka. Kram trogna följeslagare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards