tursomentokig

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2015

Sommarvärme

Av Helena Lundbäck - 10 augusti 2015 23:32

Sommarvärmen har kommit och stannat hos oss i flera dagar. Det är så varmt att vi kan äta alla måltider utomhus i trädgården. Det är härligt. Jag njuter mellan varven, även om jag måste ta mer morfin mot värken (- värk i bröstet och värk i kroppen) och sova flera gånger per dag. Men jag kan vara aktiv också mellan vilostunderna. Idag tog vi bilen till skogen och plockade blåbär. De är så fina nu och det finns massor!

Vi har besök av min brorsdotter. Nu grillar Peter och hon korv ute i augustimörkret och inatt ska de sova på altanen under stjärnhimlen. Det är mysigt! Skönt att passa på att njuta av sommaren på alla sätt. (Jag sover inne i min säng som går att fälla upp, för att jag inte ska ha så ont.)

Imorgon ska jag på provtagning och på torsdag är det dags för läkarbesök. Må gott i sommaren!

 
 
Ingen bild

Ann

11 augusti 2015 01:23

Vad skönt att du kan vara aktiv mellan varven, det betyder så mycket. Håller tummarna hårt för dig på torsdag att du får bra besked efter röntgenundersökningen. Stor varm kram till dig, Helena!

Helena Lundbäck

11 augusti 2015 23:36

Tack Ann!

 
Ingen bild

Catarina

11 augusti 2015 17:06

Läser din blogg även om jag inte brukar kommentera, men nu vill jag skicka många varma kramar inför läkarbesöket. Catarina

Helena Lundbäck

11 augusti 2015 23:36

Tack Catarina!

 
Ingen bild

Inger

11 augusti 2015 19:42

Augusti är ofta en härlig månad..varm och mjuk med även lite vemodig..jag hoppas läkarbesöket går bra och att du får bättre hjälp med smärtlindring💚

Helena Lundbäck

11 augusti 2015 23:37

Tack Inger!

 
Kalkstenssommar

Kalkstenssommar

12 augusti 2015 21:50

Hej fina Helena,
Du är fantastisk! Ditt lugn och din förmåga att se guldkornen i det lilla. Jag ska vara med dig i tanken i morgon. Hoppas det blir ett bra besök.
Många kramar
L

http://www.kalkstenssommar.blogspot.se

Helena Lundbäck

13 augusti 2015 08:52

Tack

 
Ingen bild

Anneli

12 augusti 2015 22:52

Vi har inte träffats, men det känns så genom din blogg. Önskar dig allt gott - alla har vi våra problem att ta itu med och din blogg har gett mig så mycket styrka i min situation, som är lite knepig och stundtals övermäktig, men olik din. Tack och må vinden vara din vän.

Helena Lundbäck

13 augusti 2015 08:53

Tack. Jag önskar allt gott till dig med!

 
Ingen bild

Dominique

12 augusti 2015 23:02

Hej Helena,
Jag beundrar din styrka att ta tillvara på de bra stunderna och göra något bra och roligt av dem. Det är ju så viktigt för själen att få känna sig och göra saker som man brukar göra. Fast jag förstår så väl att du blir trött också. Härligt också att vi fick några dagar sommar också med sol och värme. Man kan ju inte direkt säga att det har varit en bra sommar vädermässigt i alla fall.
Jag håller tummarna för dig att det går bra hos läkaren.
kramar

Helena Lundbäck

13 augusti 2015 08:54

Tack snälla!

 
Ingen bild

Helena

13 augusti 2015 07:14

Hej Helena!

Vad skönt att du ändå mår skapligt och att du kan njuta av sommaren. Önskar dig stort lycka idag på läkarbesöket. Hoppas på positiva besked.

//Helena

Helena Lundbäck

13 augusti 2015 08:54

Tack!

 
Ingen bild

Maggan

13 augusti 2015 10:14

Lycka till idag Helena
Kram Maggan

Helena Lundbäck

13 augusti 2015 22:27

Tack!

 
Ingen bild

Sara

13 augusti 2015 22:31

Tänker på dig Helena <3. Kram!

Helena Lundbäck

14 augusti 2015 07:27

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards