tursomentokig

Direktlänk till inlägg 2 januari 2015

Forskning om varför vi får cancer

Av Helena Lundbäck - 2 januari 2015 16:48

Tur och otur? Jo jag vill ju gärna se det som om det är slumpen som avgör om vi blir sjuka. Och om vi får vara friska. Till viss del kan vi sköta om oss och försöka leva hälsosamt, men ingen har någon garanti att få vara frisk. Livet går inte att styra i alla detaljer.


Nu har forskningen visat att tur och otur spelar in när det gäller cancer. I Dagens medicin finns en liten artikel om detta: "Otur" viktigaste cancerorsaken.

 
 
Ingen bild

Helen

3 januari 2015 12:32

Jag har tänkt detta länge. Allt detta om hur vi ska leva och äta- den största orsaken till cancer är otur. Kanske drar vi hjulet varje gång en cell delar sig. Och även om risken är så liten så sker det. När man har otur. Jag önskar vi alla kunde se det mer så och sluta leta orsaker. Vi kan inte skydda oss- vi drar alla hjulet hela tiden. Under tiden ska vi leva och må så bra som möjligt.
Ha det bra.
Varma hälsningar

Helena Lundbäck

3 januari 2015 13:10

Tack. Ha det bra du med!

 
Ingen bild

Ingvar och Birgitta

13 januari 2015 11:44

God fortsättning önskar vi er - och tänk vad bra att du fick uppleva 2014! Din viljestyrka är helt enkelt enorm och din förmåga att skapa en grund för att se livets meningsfullhet även i de svåraste ögonblicken är ju något vi alla får ta till sig av. Tänk vad lätt man snöar in på oväsentligheter...och tappar perspektiven. På ett vis är du en glädjespridare i allt det mörka och svåra som är förknippat med din sjukdom, du ger oss alla ett hopp och väsentliga insikter! Krya nu på dig efter halkningen och vi håller verkligen tummarna för att du ska fortsätta komma igång med ett "vanligt" liv! Ingvar och Birgitta

Helena Lundbäck

13 januari 2015 13:21

Tack snälla ni!
Härliga ord att höra. God fortsättning önskar vi er med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards