tursomentokig

Direktlänk till inlägg 3 juni 2016

Slut på behandlingspausen

Av Helena Lundbäck - 3 juni 2016 20:16

Att gå med värk tröttar fruktansvärt mycket och även fast jag tar Dolcontin börjar det nu bli för jobbigt med värken i fötterna men också med värk i bröstet/ lungan. Jag är så himla trött och måste vila mycket mer nu och jag har börjat ta extra Morfin Meda vid behov. Om en vecka när jag ska träffa läkaren får vi eventuellt justera dosen.

Det är tråkiga nyheter jag har att komma med. Sedan jag läst i min journal att cancern redan börjat växa efter bara två månaders uppehåll, skickade jag in några frågor till Onkologen och idag ringde läkaren tillbaka till mig. Metastaserna i levern som förut hade krympt, har nu ökat i storlek igen och det har tillkommit en härd med många små metastaser i lungan. I skelett och i bukhinna syns ingen förändring. Jag ska få behandlingstider så snart det går och så var det slut på min behandlingspaus. Det känns tungt. Nu får vi bara hoppas att jag orkar med behandlingarna och att de gör nytta. Jag hoppas också att det går att lägga tiderna så att jag har möjlighet att åka på semester så som vi planerat - en vecka i Småland nu i juni och senare i sommar en vecka på Öland och några dagar på Gotland. Men vi vet inte alls än så länge.

Imorgon ska vi hur som helst tillsammans med min bror och svägerska åka och hälsa på mamma och pappa och bjuda mamma på en 85-årsmiddag.

Hoppas att ni alla får en fin sommarhelg!

 
 
Ingen bild

Mari

3 juni 2016 20:29

Men du stackars människa! <3
Hoppas hoppas du kan få bli bättre!

Helena Lundbäck

3 juni 2016 20:49

Tack. Ja det kan ju gå lite upp och ner. Får hoppas på några bättre dagar.

 
Marie

Marie

4 juni 2016 17:16

Hittade din blogg av en slump och kände att jag ville skriva några rader och vill önska er oxå en härlig helg hemma hos din mamma och pappa och att födelsedagen kan firas på ett bra sätt .
Du får hälsa så gott och gratta mamma från mig och Tord så jättemycket.
( Han vet inte att jag skriver, men berättar det snart för honom ).
Är just nu på väg hem till honom för att äta grillad fisk som han tillagar just nu i den härliga och varma solen hemma i sin trädgård.
Det är ungefär 26 grader varmt i skuggan och nästan helt vindstilla ute.Ja,det är svensk sommar då den är som allra bäst.
Så fint du beskriver allt i din blogg och förmedlar allt du känner och tänker på ett fantastiskt sätt, jag kommer att läsa mera om dig .
Beundrar dig verkligen för det du går igenom och hoppas på bättre dagar .
Många kramar Marie i Göteborg

http://Marie

Helena Lundbäck

4 juni 2016 19:00

Hej Marie! Tack för din hälsning och kommentar! Så fint att du vill höra av dig. Du får hälsa Tord också så mycket från oss alla. Mamma och pappa blev så glada när jag läste upp din hälsning. Kram och ha det så gott i det vackra vädret! /Helena

 
Ingen bild

Helena

5 juni 2016 00:06

Hej Helena!
Jag har följt dig länge. Du skriver så levande ochmodigt som det är. Jag beundrar dig så mycket, vi är i ungefär ålder och jag fick min cancerdiagnos för några år sedan. Aggressiv elak cancer. Jag stängde allt inom mig. Jag sa inte ens till mina barn.
Du gör allt som man ska göra.fortsättmed det👍😔att läsa fårmlg att våga mer trots sjukdom

Helena Lundbäck

6 juni 2016 13:32

Tack Helena. Bra om det jag skriver kan hjälpa dig på något sätt. Hoppas att du får må hyfsat bra trots din cancer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards