tursomentokig

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Helena Lundbäck - 12 februari 2013 21:30

Och i Jannes blogg får jag veta att kirurgerna på Akkis - de av kirurgerna som är MOT Uppsala Cancer Clinic - skriver att "Modern kirurgi byggs inte upp kring enskilda kirurger. Vi bygger system som är hållbara över tid." Okej? Så ni menar att ni redan är fullärda och att vi patienter kan vara alldeles trygga med det? Jag tycker kanske att det var (ursäkta uttrycket:) lite väl magstarkt.


Läs mer i Jannes blogg här: UCC och UAS - aldrig mötas de båda?



Av Helena Lundbäck - 12 februari 2013 21:01

Ett inslag i SVT från den 8 februari om UCC, som jag hade missat, kommer här: Landstinget nobbar Uppsala Cancer Clinic. Se det!


Så tydligt det är vad som pågår! Så märkligt att landstinget och sjukhusledning fortsätter att arbeta MOT sina egna patienter. Och så konstigt att de inte får reprimander för detta agerande.


Jag får snart hjärtbristning utanpå cancerdiagnosen. Det är så stressande med detta beteende från människor som ska ansvara för och värna om vår hälsa.


Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards