tursomentokig

Alla inlägg den 4 mars 2016

Av Helena Lundbäck - 4 mars 2016 23:41

Dagarna går. Jag sover bort många timmar men jag försöker också ta mig ut varje dag, en stund. Valle måste ju ha sin motion och komma ut och jag mår bättre av att röra på mig och inte bara vila och sova och sörja. Det är inget vidare väder tyvärr. Vinden är kall och det regnar trots att snö och is ligger kvar på marken. Det är bara att bita ihop och knyta huvan runt hakan.

Kortisonet och medicinerna får mig att känna mig ur balans. Vissa dagar äter jag kopiöst mycket (gärna sötsaker!) och vissa nätter kan jag inte sova trots att jag är så fruktansvärt trött.

Mycket hår sitter kvar på huvudet, men det har blivit tunnare. Det ramlar hårstrån hela tiden och det värker verkligen i huvudsvålen. Ja, nog är det deprimerande! Det krävs att jag försöker roa mig lite. Jag orkar inte ge mig iväg och vara social nu när jag känner mig så skruttig, men jag har plockat fram mina färger och akvarellblock som jag fått i present. Det är riktigt spännande att se hur det blir när jag målar och jag tillåter mig att vara den nybörjare jag är och att bli nöjd med resultatet. På bilden syns några av mina försök ihopsatta i ett collage ... (Beskurna bilder.)

Imorgon är det lördag igen och vi får besök av en av mina döttrar. Härligt!

Önskar alla en fin helg!

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards