tursomentokig

Alla inlägg den 27 april 2017

Av Helena Lundbäck - 27 april 2017 10:32


  Äntligen, en morgon i sol! Under flera dagar har vädret växlat mellan hagelskurar, regn, blåst och lite solsken. Men idag började dagen med att himlen var blå och jag tog på mig täckjacka och skor och tog med mig kaffekoppen ut efter frukost.

På bilderna sitter jag i en solstol och har Valle vid mina fötter. Han njuter också i solen, men efter en stund reser han sig, går några steg och lägger sig ned i skuggan när det blir för varmt i solen.

Fågelsången är underbar! Jag tror att även fåglarna njuter av vädret.

(Klicka på bilderna så syns de bättre.)

   
Igår eftermiddag var jag hos läkare på ortopedavdelningen på Akademiska sjukhuset. Mina fötter blev ordentligt undersökta och det visade sig att jag blivit mycket plattfot på grund av ålder. En sena är helt uttänjd men hade ännu inte gått av, vilket var bra. Jag ska därmed inte opereras, men jag behöver mer sjukgymnastik och mycket bättre inlägg till skorna. Även specialskor som får mina fötter i rätt läge. Jag var ju hos en ortopedtekniker i somras, men de fick nu bakläxa av doktorn. De får göra om jobbet!

På fredag ska jag prata med sjukgymnasten som ska besöka mig och idag ska jag försöka nå teknikerna och boka en ny tid.

Så var det dags att gå in igen. Jag ska inte sitta för länge i solen, så här i början av våren.



[Bild]

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards