tursomentokig

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2016

Måndag med sjukhusbesök

Av Helena Lundbäck - 10 oktober 2016 16:19

Helgen har varit fin. Jag har fått besök av vänner och det känns så bra. Men jag är tröttare än vanligt idag, sov till klockan elva. Huvudvärk och snuva ligger ständigt och lurar och jag har fortfarande värk i bröstkorgen, som jag ibland får ta extra morfin för.

Sedan är det fötterna. Jag har idag varit inne på sjukhuset och fått behandling i den vänstra igen och förhoppningsvis var detta den sista gången. Sprutorna har hjälpt, så nu är det bara ytterst lite kärlinväxt kvar. Skönt! Men tyvärr har jag också ont i den högra. Det ligger vätska runt en sena och det ska det inte göra. Jag måste försöka hitta någon fotortoped, och se vad han/hon kan hjälpa mig med. Som det nu är kan jag inte gå långpromenader och det skulle jag så gärna vilja kunna göra!

Nu ska jag vila min stuckna fot.
Ha en fin kväll!

 
 
Ingen bild

Lollo

10 oktober 2016 16:29

Hej Helena! Har du kollat om Olmed eller Aktiv Ortopedteknik jan hjälpa dig med bra skor och specialinlägg?? Olmed ligger uppe i Glunten och Aktiv ligger på Bergsbrunnagatan!
Och ja, jag bor i Uppsala....
ha en fin dag! 🌷🌷

Helena Lundbäck

10 oktober 2016 21:06

Hej!
Jag har varit hos Aktiv Ortopedteknik och fått (köpt dyra) inlägg som jag alltid har i skorna. Men det har inte blivit bättre i högerfoten. Ska kanske gå dit igen och tala om det och se om de kan göra något mer.

Ha det bra du med!

 
Ingen bild

Åsa

10 oktober 2016 18:23

Hej! Vi känner inte varann, hittade din blogg mer eller mindre av en slump när jag sökte fakta och erfarenheter (en nära vän har tyvärr fått bröstcancer). Har läst nästan hela din blogg, så stark du är! Ville bara säga att jag hejar på dig här ute! Hoppas du snart kan gå sköna promenader! Hälsningar från mig!

Helena Lundbäck

10 oktober 2016 21:08

Tack för det!
Hoppas att din vän får bra behandling och hoppas att hen blir frisk.
Ha det gott!

 
Ingen bild

Maggan

11 oktober 2016 13:14

Kära Helena....jag har tänkt fråga dig om dina fötter men nu fick jag svar. Hoppas verkligen att de fixar dem så du kan ta små promenader. Jag håller tummarna. Inte konstigt att du är trött medan du verkligen får fina dagar med dina nära & kära vännerna emellanåt. Det är värt så mycket. Jag har också dagar när jag bara vill vila och utan energi. Men jag tänker alltid att bättre dagar kommer och då gäller det att försöka njuta. Nu är verkligen hösten här med lägre temperaturer och blåst och regn. Önskar dig bra dagar
Kram från Maggan

Helena Lundbäck

11 oktober 2016 23:50

Tack kära Maggan!
Visst har jag bra dagar, tack och lov. Idag har jag sovit och vilat hela dagen och känner att det blev en bra dag, eftersom det var det jag behövde. Imorgon hoppas jag ha energi till att görs lite mer. Hoppas att du mår bra och att du får njuta av annat än regn och blåst. Kram, Helena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards