tursomentokig

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2016

Måste vila

Av Helena Lundbäck - 5 oktober 2016 13:07

Det värker i bröstet idag. Jag vet inte vad det beror på, om det är en förkylning eller om metastaserna i lungsäcken blir fler och större.

Jag hade egentligen bestämt mig för att möta en fin (cancersjuk) vän på stan idag. Vi skulle ha fikat och pratat om livet, men jag orkar inte åka bussen in, som det nu har blivit. Eftersom jag redan varit på sjukhusbesök hos en annan cancersjuk vän och därefter gick på bio i måndags och dessutom haft besök av en fotograf och fotograferats och intervjuats igår (i tisdags), känner jag att krafterna sinat och nu måste jag vila och fylla på energi. Det är så lätt hänt att jag tror att jag orkar, men ...

Smärta gör mig också alltid orolig, men det behöver ju inte betyda det värsta. Nu ska jag hänga tvätt i solen och blåsten och sedan ska jag sova en stund igen ...

 
 
Ingen bild

Eva H

5 oktober 2016 17:00

Kram! :-) <3

 
Ingen bild

Britt-Marie

9 oktober 2016 10:40

Hej ! Vilket fint reportage om dig i tidningen. Jag har fått din bok av en vän som vet att jag följer dig, det var en fin läsning och blev mycket glad åt den. Jag blir så ledsen när du inte mår bra och så glad när du har dina bra dagar. Har sen en månad tillbaks så ont i ryggen att jag knappt kan gå, ska på röntgen om en månad. Inatt började en stortå göra ont och var blå och svullen i morse, har inte gjort något. Måste väl ta itu med den i morgon om det imte är bättre. Nu ska jag inte gnälla mer för mina krämpor som är små i jmförelse. Tänker så mycket på dig och skickar varma tankar o kramar. Britt-Marie

Helena Lundbäck

9 oktober 2016 17:11

Tack snälla Britt- Marie! Så jobbigt du har det! Hoppas att du får hjälp med din rygg och att du kryar på dig. Kram

 
Ingen bild

Britt-Marie

9 oktober 2016 10:43

Hej igen. För det inte ska bli nåt missförstånd så har jag tittat på webben inte läst nån artikel.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards