tursomentokig

Alla inlägg den 27 september 2016

Av Helena Lundbäck - 27 september 2016 12:32

Ibland får vi ta till vardagskvällarna, när helgerna inte räcker till. Hur ska vi annars hinna med att träffa våra kära?

Nu när jobb och skola har startat efter sommarlovet, är alla så upptagna. Och även vi, trots att jag är sjukskriven. Vi var i Sundsvall i helgen och träffade mina föräldrar och hjälpte dem med lite saker som vi kunde göra och helgen dessförinnan tillbringade vi på Öland för att träffa Peters släktingar. Det blir långa resor för att se våra föräldrar och syskon. Så när ska vi se våra barn och barnbarn? Jo nu verkar det bli på tisdagkvällar. Förra tisdagen besökte vi min son och hans familj och ikväll ska vi hälsa på yngsta dottern med familj. Det är gott att få ses i alla fall, även om det blir långt mellan gångerna. Kunna prata och äta tillsammans med alla älsklingar.

Jag behöver "tanka" kärlek hos mina familjemedlemmar. Synd bara att inte alla bor i samma stad. Då hade det varit betydligt lättare att ses.

I morse var jag på provtagningen och i morgon är det behandlingsdag för mig, så det gäller att passa på ikväll att ha det mysigt innan jag ska koppla upp mig på droppställningen och fyllas med cellgifter imorgon. Ikväll blir vi bjudna på middag och jag tar med en äppelpaj och glass och grädde till efterrätt. Jag försöker som alltid att njuta all tid som jag inte har ont eller mår illa. Hoppas att du som läser här också har en fin tisdag!

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards