tursomentokig

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2016

Mår illa

Av Helena Lundbäck - 21 augusti 2016 10:58

Visst är det ändå märkligt hur min kropp har orkat!
Först en tarmcanceroperation hösten 2011, sedan 8 (adjuvanta) cellgiftsbehandlingar med Xeloda-tabletter, därefter när mina stora metastaser i buken upptäckts - 4 intravenösa cellgiftsbehandlingar (neoadjuvant behandling) med FOLFOX och därpå den stora bukhinneoperationen med HIPEC i sept 2012. Efter alla dessa behandlingar var jag symtomfri i 1 1/2 år.

Från och med början av 2014 då jag fått återfall med nya metastaser tills nu har jag sedan fått 25 intravenösa cellgiftsbehandlingar med Avastin: Avastin + Irinotecan + 5FU.

Och ärligt talat, efter 2 operationer och 37 behandlingar, mår jag illa! Det är så jobbigt med dessa behandlingar!

Tack och lov har jag bra dagar däremellan.

 
 
Ingen bild

Martina Löfqvist

21 augusti 2016 18:12

Kram du starka och fina människa ❤️ Allt gott till dig, och hoppas du snart mår bättre 💕 Fina dagar på Gotland bor i mitt hjärta. Ge Valle en stor puss 😘

Helena Lundbäck

22 augusti 2016 09:56

Tack! Ha det gott du med!

 
Ingen bild

Maggan

22 augusti 2016 13:41

Så många behandlingar du fått...jag förstår att du är trött på dem. Men hoppas biverkningarna inte blir så svåra, kanske de kan moderera dosen så den passar bättre. Du får vila så mycket du kan o slappa i en solstol samt få tillbaka nya krafter. Nu är det högsommarvärme igen, härligt med en fin avslutning på sommaren, Kram från Maggan

Helena Lundbäck

22 augusti 2016 23:06

Ja skönt att värmen kommer tillbaka ...

 
Ingen bild

Eva

22 augusti 2016 22:39

Helena. Du är fantastisk och vilken fin bok du skrivit. Man blir så varm i hjärtat av dina ord. Jag önskar dig allt och att du kan få så bra som möjligt. Du ger otroligt mycket till oss andra vilket jag hoppas du förstår.
Kram från Eva i

Helena Lundbäck

22 augusti 2016 23:05

Tack Eva!

 
Ingen bild

Maria

25 augusti 2016 07:33

Du är fantastisk som orkar! Efter att ha stått bredvid min son under 3 år har jag fått en enorm respekt för er som orkar leva igenom operationer och behandlingar. Han fick 2 återfall, gjorde 2 hipecoperationer, mängder med cytostatika och immunterapi. Vad jag inte hade förstått innan var alla komplikationer och biverkningar som följer. Det är så lätt att tro att cancer är operation, cytostatika, strålning och sedan är det inget mer. Men oj så fel. Komplikationerna och biverkningarna var ju det som begränsade hans vardag. Självklart mår du illa och är trött på detta. All respekt och styrka till dig, både de dagar du orkaroch de dagar du inte gör det ♥️ Kramar Maria

Helena Lundbäck

25 augusti 2016 15:17

Tack kära Maria!

 
Ingen bild

Jim

25 december 2016 19:09

Har precis klarat av min första 6 mån period med cellgifter efter en tuff vistelse på Karolinska , då jag hade en väldigt utbredd cancer av 3 olika stadier?höga halter av flaggmarkörer men tack vare mina goda fysik ansåg dom det värt att operera. Vart en Hipec operation på 12 timmar vilket resulterade i bortoperation av stora delar av tarmerna borta ,mjälte, bukhinna, blindtarm , galla,gallblåsan m,m.dom fick plocka ut delar från levern också. Många tuffa bivärkningar med 3 v av hög feber. Blodproppar och varinfektioner, Nu är jag för närvarande symptomfri och väntar på att operera tillbaka tarmen för att slippa Stomipåsen. Kunde aldrig tro hur jävligt intrevinöst cellgifter kunde vara, förstår inte hur du orkar då jag var slut som människa efter 10 ggr. Hoppas du orkar och att det går bra. Kämpa! Kram

Helena Lundbäck

26 december 2016 01:47

Tack Jim! Och jag önskar att du nu får vara frisk och symtomfri så länge det bara går! Stort lycka till och varma kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards