tursomentokig

Alla inlägg den 13 juni 2016

Av Helena Lundbäck - 13 juni 2016 20:34

Imorse kom sjukresetaxin och hämtade mig för färd till Akademiska. Denna gång gällde det inte cancer, utan jag fick min första skleroserande behandling av hälsenan på vänster fot.

1177.se läser jag följande, som förklaring till behandlingen:
"Behandlingen innebär att ett ämne som heter policodanol sprutas in i hälsenan. Vid kroniska hälsenebesvär har man sett att det bildats nya blodkärl och nervtrådar i den ömmande svullna delen av hälsenan. Med policodanol stryps de nya blodkärlen av och smärtan minskar inom några dagar. Upprepade behandlingar brukar behövas. Policodanol är ett medel som sedan tidigare används bland annat för att behandla åderbråck och andra blodkärl."

Nu ska jag fortsätta att vila och kommer att kallas till nya behandlingar senare i sommar.

På eftermiddagen var det varmt ute och soligt. Vi har två barnbarn här som leker med varandra och med hunden Valle. Och jag kunde spela kort och fika med dem också medan jag tog det lugnt.

Imorgon blir det mer kortspel med barnen och på eftermiddagen ska jag testa om jag kan få inlägg i skon för att avlasta den högra foten som jag också har värk i.

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards