tursomentokig

Alla inlägg den 3 maj 2016

Av Helena Lundbäck - 3 maj 2016 19:59

Dessa mornar! Jag vaknar halvsju och tar medicin. Sedan släpar jag mig upp ur sängen, stel och ledbruten, gör mig i ordning och så äter jag frukost med Peter innan han åker till jobbet. Och sedan, medan jag försöker lösa dagens Sudoku, somnar jag sittande vid matbordet. Varje morgon! Och så lägger jag mig bekvämt i soffan, jobbar vidare med Sudokun och somnar. Ibland vaknar jag inte förrän mobilens larm går igång klockan halv ett, då det är dags för ny medicin. Men idag vaknade jag vid elvatiden av att mitt ena ben värkte så illa. Jag blev rädd. Mina fötter har ju värkt länge och på sistone har jag haft riktigt svårt att gå, så jag tänkte att nu har jag varit alldeles för mycket i stillhet. Tänk om jag fått en propp i benet! Jag ringde därför 1177 och hon som svarade bestämde att jag skulle åka till närmaste vårdcentral/ sjukhus. Där satt jag i väntrummet ungefär en timme och därefter fick jag vänta i ett undersökningsrum i en timme till. Sedan kom läkaren och tittade på min fot och mitt ben, undersökte och mätte. Han trodde inte att jag fått någon blodpropp. Särskilt som jag tar Fragminsprutor varje kväll. Så jag kunde halta ut från sjukstugan och åka hem.

Imorgon bitti ska jag dit igen för säkerhets skull och visa upp mig så att vi inte ska missa nåt. Det var en noggrann läkare och det känns verkligen bra! Då kan jag släppa den oron.

Våren är äntligen här nu. Påskliljorna lyser gula här och där och kryddor och perenner börjar ta fart. Rabarbern växer så det knakar - snart dags för den första rabarberpajen! Och ikväll är det sol och riktig sommarvärme. Vi åt pannkakor med sylt och grädde ute på altanen. Så plötsligt kom energin till oss här hemma och vi hjälptes åt att så ute i lådorna i landet. Det blev frön från grön och svart plocksallad, persilja, dill, palsternacka, morot, svartrot, isbergssallad, rödbeta, klintblommor och spenat, som petades ner i jorden. (Ska väl fylla på med något mer senare också. Ringblommor till exempel.)

Så hoppfullt och härligt! Vilken fin kväll det blev. Jag känner mig så nöjd. Nu ska jag ta det lugnt. Trevlig vårkväll!

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards