tursomentokig

Alla inlägg den 31 mars 2016

Av Helena Lundbäck - 31 mars 2016 14:56

Igår såg jag blåsippor i skogen och idag de första videkissarna och vårens första fjäril. Det är vår igen! Men jag pendlar mellan glädje och gråt.

Innan jag blev sjuk skulle jag njutit av att våren kommit till oss igen och tänka att det självklart skulle komma många nya vårar ... Nu, när jag är sjuk, tänker jag att det kanske är min sista vår ...

Det är så svårt att hålla ihop.

Av Helena Lundbäck - 31 mars 2016 01:19

Jag har många gånger funderat över vad jag kan ta upp på Facebook och i Bloggen. Hur påverkas de som läser och vill de veta allt om mig? Ibland tänker jag att jag ska vara lättsam och inte ta upp så djupa saker. I alla fall inte på Facebook. Kanske kan man spara det djupaste hit till bloggen. Här väljer ju människor att gå in och om de vill läsa. På Facebook kan det kännas som om jag blottar mig om jag skriver om för djupa tankar. Och som läsare på Facebook, dyker det ju upp en massa text från alla vännerna och det är ju inte alltid man kan värja sig ...Man kanske inte orkar ta in allt. Och det känns ibland konstigt att svara. Ja, det är inte allt som passar på alla platser. Eller är vi för rädda? Kan vi prata om allt överallt? Skulle vi rentav må bra av att öppna oss mer?

Jag tror att vi lätt blir "överfulla" av allt vi möter, och att vi inte orkar med mer bekymmer. Men å andra sidan har vi behov av att samtala och möta varandra på ett ärligt sätt. Så var kan vi göra det?

Vad tycker du? Är det okej att skriva om det svåra? Om känslor? Om sjukdom? Om oro och rädsla?

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards