tursomentokig

Alla inlägg den 1 februari 2016

Av Helena Lundbäck - 1 februari 2016 22:33

Visst har tanken på en "bucket list" (lista över saker att göra innan jag dör) dykt upp i tanken ibland. Och på den listan stod i så fall att se ett riktigt vackert norrsken. Ett tag tänkte jag att jag skulle boka en resa till Norrland någonstans, för att få uppleva norrsken. Men nu behöver jag inte det.

Igår kväll när jag borstat tänderna och just skulle till att lägga mig, precis när jag satt på mig nattlinnet, smort in mina fötter och tagit min Fragminspruta, så ropade Peter på mig. Jag gick ner för trappan för att höra vad han ville och då bad han mig att följa honom med ut. Jag fick låna hans stora varma jacka och klev i mina varma stövlar. Så gick vi ut i vinternatten tillsammans. Vi traskade ut på vår lilla äng och där, mitt framför oss på den svarta himlen svepte gröna stråk över himlavalvet. Så underbart vackert! Ett fantastiskt norrsken som dansade och böljade i flammor. Vilken lyckokänsla att få vara med om detta magiska! (Tidigare har jag bara sett mjölkvitt norrsken, men detta var lysande grönt.)

Jag tror att vi behöver ett visst mått av magi och förtrollning, för att klara av det ibland så hårda liv vi lever.

God natt kära bloggläsare!

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards