tursomentokig

Alla inlägg den 7 januari 2016

Av Helena Lundbäck - 7 januari 2016 16:22

 

Jag bakar och lagar mat och njuter av livet. Idag gör bonussonen vegetariska hamburgare, så jag har bakat hamburgerbröd. Och vi har haft många vänner på besök, de senaste dagarna - så roligt. Det innebär att jag pendlat mellan utmattning och full fart. Kortisonet hjälper till att ge mig kraft (jag blir uppstimmad) och jag är glad att jag orkar såpass mycket, men visst finns det en trötthet under allt som gör sig påmind också. Ändå kan jag ligga klarvaken flera timmar mitt i natten. Det blir lite si och så med sovtider och rutiner nu när jag är inne i behandlingsperioder.

På måndag kommer det hur som helst att bli en riktigt stor utmaning för mig, men det får det vara värt. Jag ska först in på behandling på ODA under dagen men sedan ska jag åka till Stockholm på kvällen. Jag har nämligen fått fyra biljetter till Cancergalan på Cirkus!

     

(Klicka på bilderna så syns de tydligare!)

Vi är tre vänner som alla drabbats av cancer och så min man Peter, som åker till galan. (Peter är ju på sätt och vis också drabbad av cancern, såsom anhörig.) Vi ska alltså sitta med i publiken och få se och lyssna till många starka berättelser under kvällen. Förmodligen kommer jag att vara jättetrött efter behandlingen, men det kan inte hjälpas. Jag tar med mig Primperan och hoppas slippa må illa. Jag vill verkligen vara med denna viktiga kväll!

Jag hoppas också att ni alla tittar på galan i tv på måndag den 11/1. Den direktsänds klockan 20-22 i TV4. Och så önskar jag att många skänker pengar till cancerforskningen.


Titta på Cancergalan i TV4 på måndag den 11/1, kl 20.00

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards