tursomentokig

Alla inlägg den 5 juli 2015

Av Helena Lundbäck - 5 juli 2015 16:39

 

Nu är det så varmt som man bara kan drömma om. Rosorna som blommar överallt i trädgården ropar efter vattning. Svetten ligger som ett lager av lim i ansiktet och över kroppen. Skönt med havsbad då och då, särskilt för barnen och tur att vi har dusch i sommarhuset, här på Öland. Igår följde jag med till stranden, idag stannar jag hemma medan gänget åker iväg. (Klicka på bilderna nedan, så syns de tydligare!)

       

Livet är ljuvligt och jag hämtar kraft av att umgås med barn och barnbarn. Barnbarnen har idag plockat vinbär på buskarna och så bakade vi en god vinbärskaka till eftermiddagsfikat. Det finns alltid mycket att göra och hitta på även om värme och socialt liv tar på krafterna. Jag sover ibland en stund på dagen och på nätterna sover jag tungt, som om jag blivit klubbad. Inte mycket att klaga på. Vi är hela tiden ett litet gäng tillsammans som spelar kort, äter, diskar, bakar, tvättar, leker, promenerar, pysslar och pratar, men jag försöker också hitta lugna stunder för mig själv mellan varven.


 

Vår hund Valle flåsar och lider däremot i värmen. Han orkar inte så mycket i hettan, med sin svarta tjocka päls  Tyvärr har han kliat sönder ett fästingbett på ena kinden och det har blivit ett otäckt sår. Vår snälle granne har letat fram en tratt som vi fått låna, så att Valle inte kommer åt att klia upp såret. Nu hoppas jag att såret ska läka och att han blir bra snart. När hettan lagt sig kan vi gå längre promenader igen på strandängarna.


Visst har jag ont i kroppen ibland och är väl lite stingslig emellanåt, men så tänker jag på den lyckliga situation jag ändå befinner mig i och fortsätter att njuta av min cellgiftsfria sommar. Det är underbart att slippa behandlingar och illamående nu. Jag är så tacksam för det!


Hoppas att du som läser också har en skön sommar!

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards