tursomentokig

Direktlänk till inlägg 26 juni 2015

Hur var det nu man gjorde?

Av Helena Lundbäck - 26 juni 2015 12:47

Jag måste vila! Det känns som om kroppen strejkar helt. Magen är tack och lov lite bättre, men jag har fått värk i benen, i höfterna, i knäna, i fotlederna, i armarna, i handlederna och i min ena tumme. (Plus den vanliga värken i händerna och på fotsulorna och lite känningar av bröstvärken.) Jag tror att det är dags för att lägga mig i en vilstol i solen eller kanske under ett parasoll.

Förmodligen har jag varit för mycket aktiv. Nu ska jag göra ett försök med att vila mer. Hoppas kunna njuta av sommaren i lugnare takt.

Med hopp om vackert väder och mindre värk!

 
 
Ingen bild

Britt-Marie

26 juni 2015 17:40

Hej ! Har sträckläst din blogg och tycker du är en fantastisk kvinna. Som du kämpat i flera år. Fortsätt att ha en så bra sommar du kan med din familj och underbara barnbarn. Har själv åtta barnbarn och vet vad dom betyder för en. Kram

Helena Lundbäck

26 juni 2015 20:13

Tack Britt-Marie! Kram

 
Mia

Mia

26 juni 2015 21:14

Jag söker kvinnliga vänner och jag vill komma i kontakt med alla er som liksom jag också har en Asperger-Diagnos. Din ålder ska vara 40+. Jag själv är en mamma,fru på 44 år år. Bosatt i Småland. Jag älskar hundar, hästar, hantverk, promenad, familjen, utför, träna, djur, segling m.m Så du med en Asperger-diagnos. Skriv gärna! Det skulle göra mig jätteglad!

E-mail: mia2@home.se

miamiamia.bloggplatsen.se

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

Helena Lundbäck

26 juni 2015 22:04

Hej Mia!
Hoppas att du hittar vänner som har samma diagnos som du.
Hälsningar Helena

 
Ingen bild

Lena

26 juni 2015 21:53

Hej! Halkade in här och kan inte sluta läsa. Vilken fantastisk människa du verkar vara. Jag är full av beundran och såna som du gör att man skärper sig när man gnäller för småsaker. Det var nog meningen att jag skulle hamna här... Från och med nu kommer jag ofta att tänka på dig och din kamp och jag håller stenhårt på dig! Mvh Lena

Helena Lundbäck

26 juni 2015 22:03

Hej Lena! (Ibland behöver man ju gnälla också ...) Tack för din hälsning!

 
Ingen bild

Dominique

27 juni 2015 21:34

Hej Helena,
Det är klart att du behöver ta det lugnt. Tycker du ska bara njuta av sommaren nu. Dom har ju faktiskt lovat att det ska bli fint väder nu. Hoppas verkligen att det blir som meterologerna säger. Tycker det har varit tungt och tråkigt med det väder vi har haft än så länge denna sommar. Härligt att du slipper cellgifter över sommaren i alla fall. Håller tummarna för att det dröjer tills nästa behandling så du hinner återhämta dig ordentligt. Har själv haft en väldigt stressig period men nu börjar allt lugna ner sig. Är ordförande i bostadsrättsföreningen och det är alltid mycket att göra på våren och mycket med trädgården så jag har inte hunnit och dessutom varit så trött och inte orkat att kommentera dina inlägg men du ska veta att jag läser dom alltid och tänker på dig i alla fall.
Kramar

Helena Lundbäck

28 juni 2015 00:10

Tack snälla du! Hoppas att det lättar för dig så att sommaren blir lugnare än våren.
Kram, Helena

 
Ingen bild

Maggan

28 juni 2015 19:19

Kanske kroppen säger ifrån nu när du haft mycket om dig och säjer åt dig att vila. Man kan inte lura kroppen även om man försöker. Ta det lite lugnt ett tag, vila i en solstol i skuggan under ett träd, betrakta molnformationerna och bara vila och var i nuet. Helt ljuvliga barnbarn du har, så fina....Sommarkram och Krya-På-dig kram från Maggan

Helena Lundbäck

28 juni 2015 22:43

Tack för goda råd! Ja barnbarnen är fina.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards