tursomentokig

Alla inlägg den 17 juni 2015

Av Helena Lundbäck - 17 juni 2015 15:11

 

Det är vackert i Stadsträdgården, där jag åter har traskat vägen fram till sjukhuset. Idag har jag varit på inplanerat läkarbesök. Och röntgen visar att cytostatikan har hjälpt: mina tumörer finns alla kvar, men ingen har vuxit och inga har tillkommit. Status quo alltså och det är det bästa resultat som är möjligt.

Eftersom jag är mycket trött, hade hög feber för två dagar sedan och dessutom har fått ett stort utslag på kinden, tyckte läkaren att jag kunde slippa behandling idag. Vi bestämde dessutom att det blir bra med en behandlingspaus över sommaren. Så jag fick gå hem med allergimedicin, en ny penicillinsort mot den eventuella infektionen i ansiktet och en fortsatt sjukskrivning hela sommaren och en bra bit in på hösten.

Om jag inte blir dålig innan dess, behöver jag inte komma till sjukhuset förrän nästa röntgen, som planeras till i mitten av augusti.

Så det blev en laktosfri glass som "belöning" när jag gick vägen tillbaka.

Nu firar jag cellgiftssommarlov!


Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards