tursomentokig

Alla inlägg den 15 juni 2015

Av Helena Lundbäck - 15 juni 2015 22:33

    

Vi har haft det så bra då vi fått hjälp att måla huset under några dagar. Våra barn har kommit och jobbat medan barnbarnen lekt I trädgården. Jag har kunnat laga mat till alla målarna och sköta disk och annat. Det var roligt men ganska krävande och förmodligen har jag tagit ut mig, för idag blev jag riktigt sjuk.

I kväll fick jag därför åka in till en onkologavdelning på Akademiska sjukhuset och ta prover. Det började med magvärk i morse och sedan har jag sovit med huvudvärk hela dagen. Framåt kvällen tog jag tempen och hade 38,8 grader. Jag vet att feber kan vara farligt när man har cancer och går på behandling, så jag ringde in och berättade om hur jag mådde. De ville att jag skulle komma dit för att de skulle kunna kolla om det var något allvarligt.

Peter skjutsade in mig och jag kände mig fruktansvärt sjuk. Jag fick lägga mig på en brits och så togs prover. Proven gav inga dåliga svar, så jag kunde åka hem igen med en penicillinkur. Men jag orkade inte kliva upp förrän jag fått febernedsättande och det gått en stund. Så jag låg och sov några timmar på britsen på sjukhuset, medan febern gick ner. Sedan kunde vi åka hemåt och jag sov hela resan hem också.

Nu ligger jag i min egen säng och ska ta första penicillintabletten. Jag sätter klockan så jag kan ta alvedon om några timmar också. Jag vill slippa komma upp i en sån hög febertopp igen. Och så hoppas jag att det inte ska bli något värre av detta.

God natt!


Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards