tursomentokig

Alla inlägg den 11 maj 2015

Av Helena Lundbäck - 11 maj 2015 09:57

I går hade vi planerat in en dag i Stockholm för att träffa min mans tvillingbror och hans fru. Vi brukar alltid ha så trevliga och roliga träffar. Nu orkade inte jag åka iväg, då jag är så sliten av behandlingarna, så redan i lördags bestämde vi att de kom och hälsade på oss istället. De kom på lördagkvällen och sov över och så umgicks vi hela söndagen här på landet. Det blev bra. Jag kunde somna i soffan många timmar då jag behövde det och ändå hinna med att samtala och skratta. Alla är så förstående. Det underlättar mitt liv. Skönt att kunna vara lite social trots att jag är trött.


I dag tittar jag ut över gullvivorna som blommar utanför mitt fönster. Det är en ljuvligt vacker tid och jag hoppas på att vi ska få ha en fortsatt fin vår. Jag kommer att behöva sova mycket i dag också, men ska även sätta mig och skriva lite i min bok som blir min livsberättelse. Det är bland det roligaste jag tagit mig för. Det är som att skapa ordning i minnesbanken och formulera vad livet egentligen har innehållit och betytt. Jag hoppas att min familj och mina vänner också kan tycka att det blir givande att läsa. Och i bästa fall ger jag er som läser bloggen en impuls att göra samma sak: skriv en bok!

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards