tursomentokig

Direktlänk till inlägg 22 april 2015

Orkeslös

Av Helena Lundbäck - 22 april 2015 14:28

Biverkning eller smitta? Jag vet inte, men hjälp så utmattad jag är efter senaste dygnens diarréer. Jag är
Inte frisk än och ringde därför till Onkologen. Vi beslutade att vi måste ställa in morgondagens behandling. Jag måste vila och må bättre innan det går att behandla mig igen.

Å vad jag hoppas att jag ska bli bättre snart. Det här är ingen hit.

 
 
Ingen bild

Helena

23 april 2015 07:27

Hej Helena!

Jag hittade din blogg för några månader sedan och sedan följt dig. Vilken kämpe du är. Hoppas nu att du piggar på dig så att du kan fortsätta med din behandling. Cancer är en hemsk sjukdom. Jag önskar dig all lycka!

Kramar Helena

Helena Lundbäck

23 april 2015 11:35

Tack Helena för din hälsning!
Kram

 
Ingen bild

Maggan

26 april 2015 14:25

Hej Helena....Hoppas du mår bättre nu av dina biverkningar så du snart kan få din nästa behandling. Det är konstigt att man ska behöva bli så sjuk av biverkningarna, sjukare än själva grundsjukdomen. Men då kanske det gör desto mera nytta och förintar de onda cellerna. En dröm vore när de hittar målinriktad cytostatika som bara förgör tumören och skonar det friska. Jag vet att det forskas mycket runt detta och att de kommit långt. Önskar dig Lycka Till med allt...Ett tips vid diarre, man får så lätt sprickor, huden blir röd och öm och det gör så ont, jag vet, det bästa jag kommit på och fått tips om är kokosolja då, det läker...och så Resorb att dricka mot uttorkning. Kram från Maggan

Helena Lundbäck

26 april 2015 14:35

Hej! Ja nu är jag bättre. Jag fick helt enkelt hoppa över behandlingen. Ska på röntgen ändå enligt planerna och därefter läkarbesök. Sen får vi se om och i så fall när nästa behandling äger rum.
Ja att man spricker och får sår är jobbigt! Jag har använt Idomin sårsalva i baken. Och sen har jag torra fotsulor och handflator som jag smörjer och smörjer ... Ack ja! En riktig torrboll har man blivit!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards