tursomentokig

Alla inlägg den 19 januari 2015

Av Helena Lundbäck - 19 januari 2015 21:12

Jag är så trött på att ha ont. Det är svårt att hålla humöret uppe med värk i kroppen. Och ändå försöker jag röra på mig och göra roliga saker för att distrahera mig.

Det dröjer flera veckor innan jag ska röntgas nästa gång och ytterligare en tid innan jag ska på nästa läkarbesök. Jag undrar om jag orkar vänta. Känner mig gnällig, men det är verkligen uttröttande med smärtan.

Jag tar 10 mg Dolcontin morgon och kväll och 2 tabletter Alvedon tre-fyra gånger per dygn. Det hjälper lite, men tar inte bort all smärta i arm, skulderblad, bröstben och bröstkorg. Det tar inte heller bort all ny smärta som  jag fick i korsbenet och svansbenet, när jag ramlade på isig mark för snart två veckor sedan.

Hoppas så att smärtan ska lätta snart. Annars måste jag väl öka dosen med Dolcontin. Vill så klart slippa smärta men drar mig samtidigt för att själv höja dosen. En läkare måste bestämma. Jag skulle också verkligen vilja bli ordentligt undersökt för att få veta orsaken till min smärta i bröstet.

Vid de senaste besöken på onkologen har jag bara fått veta att tumörerna i lungsäck och bukhinna inte vuxit ytterligare och att inga nya tumörer tillkommit. Men jag har aldrig själv sett bilder på var exakt de sitter och aldrig fått veta om det är tumörerna som klämmer på något och därmed orsakar smärtan eller om smärtan härrör från något annat. Artros? Muskelinflammation? Klämda nerver? Jag vet inte och kan för lite om anatomi för att gissa.

Men jag vet vad jag känner! Det gör ont och det gör mig så trött. Och jag vill mycket gärna slippa värken!

Imorgon ska jag försöka jobba igen. Mitt mål är att jobba fem timmar om dagen två dagar i veckan.

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards