tursomentokig

Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av Helena Lundbäck - 21 oktober 2014 11:06

Jag har en medsyster - Ann-Katrin - som också opererats för bukhinnecancer. Det finns en artikel om henne i dagens Expressen. Hon vill inspirera andra som är sjuka att söka vård. Genom att berätta sin historia ingjuter hon mod och hopp hos andra sjuka. Tack!

Alla ni som nyss fått veta att ni eller någon som står er nära fått diagnosen bukhinnecancer, ska inte ge upp. Be er läkare att remittera till något av de sjukhus som opererar denna typ av cancer. Det finns kanske en chans att bli botad! Om inte annat kan man få en lång frisk extratid att leva. Så var det för mig! Efter min operation följde en lång tid då jag var frisk. Det betydde jättemycket för mig!

Och ibland kan cellgifter också hålla sjukdomen i schack och ge den sjuke extra tid. Så är det för mig nu när sjukdomen kom tillbaka. Jag får ännu lite extra tid att njuta av livet.

Jag önskar er alla sjuka all lycka och att ni får god vård! Glöm inte att fråga och be om olika alternativ.

Tack Ann-Katrin för att du vill berätta!

Av Helena Lundbäck - 21 oktober 2014 06:56

 

Små förändringar kan betyda så mycket. Häromdagen flyttade vi ner mitt skrivbord från ett gästrum på vinden till matrummet där vi så ofta är. Och plötsligt blev det så trevligt. Jag kan sitta och skriva i spisvärmen och då och då titta ut genom fönstret på den vackra världen utanför.


Och igår ringde de från blomsterhandeln. Nu står det en röd och en vit cyklamen på skrivbordet och lyser upp. Tack Sandra och Lasse! Så fina blommor och vips blev här mycket vackrare än tidigare. Det betyder mycket för mig har jag märkt, att ha vackra saker och fina omgivningar att titta på. Det gör mig lugn och glad.


Nu ska jag njuta av min semester!

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards